lördag, september 29, 2007

Hi, again. Jag fick två "teaman" att välja mellan när jag skulla skriva listan i mitt förra inlägg. Valen stod mellan Höst och Vänskap. Då valde jag Höst, men jag vill skriva om Vänskap också. Så om ni orkar får ni gärna läsa den här Hissa/dissa listan om Vänskap också. (:

Vad Hissar vi med Vänskap?
Den ger oss någon/några att tycka om.
Den gör oss sociala och framåtriktade.
Den ger oss kärlek och så mycket mer.
Det gör så att våra liv blir meningsfulla.
Den hjälper oss om vi har det svårt.
Den gör oss pratglada, spralliga och lyckliga.
Den ger oss ofta den bästa tiden i livet.
Den ger oss prov som vi kan klara av, om viljan är på den graden.
Den försvinner aldrig, den finns alltid i luften omkring dig.
Den kan förlåta.

Vad Dissar vi med Vänskap?
Den gör oss någon gång besviken.
Den kan få oss att gråta tårar i floder.
Den får oss ibland att tappa greppet, att ramla omkull eller svimma.
Den kan svika på så många olika sätt.
Den får oss att slösa massor av pengar, genom kontakt över mobil och internet.
Den ger oss stunder då vi måste lita på oss själva, och lämna den vän man kanske älskar.
Den ger många en känsla av att göra som andra vänner, för att det är Rätt.
Den ger oss dåligt samvete.

Vad både Hissar och Dissar vi med Vänskap?
Den lämnar oss inte oberörda på något sätt.

Nu blir det, ? Ciao.

1 kommentar:

Hanny sa...

naw, va sött inlägg. :), tänk va duktigt du kan vara ibland emma. deru. :D <21327890379102hjkeh