fredag, december 21, 2007

jullov i stora delar av sverige. i dag är det min första "jullovsdag" 2007. och det tynger mig att det faktiskt var sista gången jag satt i kyrkan med 8-9an i går. det var sista gången vi satt och lyssnade på rektorns tal om att terminen gått fort, och att vi skött oss så bra. det gör ont i mig när dom säger att det bara är en termin på viaskolan, och att vi sen slipper den.
guud vad fjantig jag låter nu ! men jag är faktiskt seriös, jag tycker att det är jättejobbigt. det var verkligen sista gången vi satte oss i kyrkobänkarna (där alla satt och tänkte på hur det skulle vara att ligga hemma i sin varma sköna säng .. istället) för att lyssna på flickorna som var så duktiga på att sjunga.
visst är jag glad över att ha lov. jag hade inte orkat en dag till i plugget. men jag känner mig inte lugn .. Jag har ont i halsen, snorig och känner mig febrig (jag har inte feber).
jag mår inte bra. inte någon stans ..
jag vill bara att ni ska se, utan att jag behöver visa. jag vill att ni ska känna mig så väl, att ni ser när det händer.

nu ska jag gå ner och ta en dusch, och sen .. åka in till sthlm m. pelle o.c. ha det så bra. <3

Inga kommentarer: