lördag, januari 26, 2008

expert.

jag: hej .. min mobil är "sönder". displayen funkar inte, fast man kan ringa och så..
snygg expedit: okej .. så den är på nu ? (och pekar på den svarta displayen)

jag: jaa.
snygg expedit: det kan den ju inte vara, den är ju svart. (säger han och tar mobilen ur min hand för att titta på den)
jag: meeh, det var ju det jag s ...
han började skratta åt att jag inte fattade att han skämtade med mig.

efter ett tag går han iväg med den, och kommer tillbaka med en kopia på kvittot.
jag:ungefär hur mycket kommer det att kosta ?
snygg expedit: det är garanti på ett år, du köpte den i somras, det blir gratis. och man ser ju att du inte gjort det här medvetet (säger han när han snurrar på mobilen).
jag: men precis .. (heh, självklart inte! jag trodde jag skulle garva ihjäl mig)

jag: när ska jag komma tillbaka?
snygg expedit: om ungefär två/tre veckor. jag messar dig så kan du komma och hämta den. säger han och ler, när han plockar ur minneskort och simkortet.
jag: jo självklart (ironisk), det går ju inte !
snygg expedit: höh, varför kan jag inte göra det ..?
jag: för att Du har Min mobil. har du tänkt att du ska smsa dig själv ?
snygg expedit: HAHA! Du har troligtvis en Annan mobil under tiden med det här nummret.
jag: jahaa ... menar du så .. jag känner mig smart ..
snygg expedit: jag förstår dig, det var inte så smart sagt .. haha ! ha en bra dag.
jag: jomen Självklart .. detsamma. (gjorde jag bort mig, eller vadå ?! :/)

nu har jag i alla fall en fungarande telefon, med snake 2 på !
jag är faktiskt kär i linneás gamla nokia 3310 som jag får låna medan min är på lagning.
jag hade inte en sådan när alla andra hade det;
bra att jag få ta igen det nu, fem år senare. (: <3

Inga kommentarer: