tisdag, januari 22, 2008

känslan av att känna att man är iaktagen.
att man inte går ensam på den ödelagda gatan.
mörkt. gatulycktorna ger bara ett svagt ljus.
det är någon som går efter, som följer dina steg.
ett par ögon följer dig långsamt med blicken.
tänker inte släppa.
man går fortare. spänner sig.
rädslan kommer krypande längst ryggraden,
ger dig tankar av män som vill dig ont.
slappnar av, försöker slappna av.
man vet att någon är efter, funderar på
om man ska vända sig om;
oroar man sig i onödan,
eller är det på riktigt. ?
vänder sig om.
gestalten börjat samtidigt prata lågt i telefon.
fortsätter att gå framåt, ökar stegen ytterligare.
någon kommer upp framför, går rakt emot.
vänder sig om och springer.
springer.
två mot en.
förlorat ?

Hejsan. Min dag har varit bra. Eller, i alla fall helt okej. Hur började den .. Jo, men sovmorgon till kl: 09.10. WOHO. Alla lektioner var som vanligt. Gick hem 15.00 med Johanna. Hela min eftermiddag har gått åt att plugga- ännu mer Woho. Och käkat middag, såklart. Men för att komma till saken, så är jag förvirrad. I mig själv. Eller, jag kan uttrycka mig såhär: jag Är inte längre den jag Var. Någonting har förändrats, jag vet bara inte vad ! Antingen är det att jag har blivit ärligare mot mig själv, eller så är det att jag blivit oärligare mot mig själv. Heh, sorry, inte så bra förklarat, alls.
Men jag tror att jag menar att jag egentligen inte vet vad jag vill, men jag vill inte veta det heller. Jag är nöjd som det är, jag klarar mig utan planer.

Jag ler. Varför skulle jag inte le ? Jag tränar. Varför skulle jag inte träna ? Jag sviker och blir arg. Varför skulle jag inte svika och bli arg ?Jag blir kär. Varför skulle jag inte bli kär ? Man lever bara en gång. Tänk att bara tända på någon en gång i sitt liv, tänk att inte få prata om det. Jag såg en film och i den sa en kvinna: "Hälften av njutningen av att ha sex är att prata om det." Och hallå, det är ju helt sant. Jz, du fattar var jag menar ? Tänk en kväll med dig och mig, bara dig och mig, och vi pratar inte om sex. Går det ?

Jag ler, lika dant som att jag pratar om sex, lika dant som jag blir arg, lika dant som att jag mest av allt vill att du ska förstå. Förstå att vi hade våran chans, att jag lyssnade på mitt hjärta, och sa stopp. Jag lyssnade på dig också, jag hade sårat dig en tredje gång om jag sagt ja. Du förstår inte att jag vill ha vänskap, bara vänskap. Jag är rädd för något annat.
Det finns dom som förstår när man säger ordet vänskap, kanske vänskap med fördelar, men ändå Bara vänskap. Jag är trött på att alltid bara finnas, att jag alltid ska ta steget in i dagen tillsammans med dig och de andra. Kan inte du göra det ? Kan inte du för en gångs skulle gå de få kliv fram till mig, krävs bara ett Hej. Då är jag nöjd, glad, då kan jag le. Då kan jag le, och faktiskt mena det där skrattet som bubblar upp inom mig.

Jag vill ingenting annat.
Jag vill vara din vän.
Jag vill träffa dig i skolan.
Jag vill vara din klasskompis.
Jag vill inte vara något annat.

Natti, min skatt. Jag vill ha sommar, och dig.
Jag vill känna din hud mot min, äntligen igen.
Jag vill inte vänta till sommaren för att få det jag längtar efter.

Inga kommentarer: