söndag, maj 04, 2008

Jag borde inte sitta här. Jag borde Verkligen inte sitta här. ! Mitt rum ser ut som om en orkan i all sin hast precis svept förbi, och min hjärna är 10 sekunder efter. Det betyder, att mitt rum är innbäddat i kläder, och väskor, och jag är så trött att jag kommer på vad folk sagt ungefär 10 sekunder efter att dem har sagt det. Det är segt.

Mamma har börjat se ett mönster. Nämligen: Jag blir sjuk när jag inte får sova så mycket som jag behöver. Det stämmer ganska bra, jag sitter här med ont i halsen och näsan rinner i ena sekunden, och är täppt andra. Urk, jobbigt !

Det har varit tre roliga dagar på Liseberg, med snälla klasspolare, och några som är .. mindre snälla. Det utvecklade sig till ganska mycket skitsnack under resan, och allt handlade om mig, som faktiskt inte gjort något. Jag bröt ihop ett antal gånger, men det är tur att jag har de som bryr sig om mig, och som är på min sida (det vill säga, alla utom två).
Så med lite minustecken blev det en kul klassresa, för det är ju ändå det roliga man kommer ihåg.

Vi bodde på ett vandrarhem, jag sov tillsammans med Olov Jonas Staffan och Choffe. Första kvällen skulle vi köra Laserdome, men vi missade tiden så vi gjorde det på lördagsförmiddagen istället. På fredagskvällen körde vi lekar som "snurra flaskan", "jag har aldrig..", duschade och låg och snackade. Hela fredagen var vi på Liseberg (12:00-22:00), på förmiddagen hade vi åkt Paddanbåtar eftersom att vi missat det också på fredagen. På fredagsförmiddagen, då vi inte var på vandrarhemmet hade det kommit ett fotbollslag som var på träningsläger (P92 ?), jättesnygga killar, inget sällskap man tackar nej till. Jag satt inne i deras rum på kvällen en litet tag och fördrev tiden medan mina killar låg och kollade på "morgonsoffan" i mitt rum.

Liseberg var Så kul, i mellanåt. Det blev ganska tråkigt på slutet när man fick stå i kö i 35 minuter på alla skojiga saker.
Det första Olov Staffan Jonas Choffe och Ruben gjorde när vi kom in på LIseberg (jag gick med dom), var att dra med mig upp i Kanonen. ! Jag trodde jag skulle dö, jag kollade ingenting, jag höll ena handen för ögonen, andra kramade sönder Olovs hand och munnen skrek hela berg-ochdalbanan.
Det Andra dom gjorde var att ställa mig i den Då korta kön till Balder. I början var det en lång uppförsbacke. Sen åker den rakt ett tag Olov, som jag sitter bredvid säger: "Åh, nu blir det 70 grader ner". Jag svarar inte utan sätter hjärtat i halsen och bara skriver. Fy bövelen!
Men i slutet av kvällen då vi åkte dom två igen, i samma sällskap, efter att ha åkt lite med brudarna i min klass, trodde jag att jag skulle garva ihjäl mig. Det var ju så roligt när man väl tittade, och hade åkt den innan. Heh.
Jag och Olivia åkte Lisebergsbanan med Mauri (vår ena mentor. K-M är gravid, hon kände inte för att föda på Liseberg såhon åkte inget), vi satt först, han satt bakom. Vi kör honom sitta och bara skrika rätt ut, vad vi skrattade.

Och spökhuset, Urk ! Jag var nära på att kissa på mig. Jag fick gå först av killarna, jag grät, fick panik och sprang åt sidorna hela tiden, dom tyckte det var jätteskoj, när jag senare såg ljuset (alltså, att allt var slut), då bara sprang jag ut.
Bara Läskigt.

Lördag, vi började med att gå upp, städa och packa. Jag och Olov käkade frukost och sedan tog vi buss oh spårvagn till Laserdome, vi körde killarna mot tjejerna, nicenice- vi förlorade. Heh. Kunde man tro något annat? Jag råkade skjuta Ilja (Mias pappa) 6 gånger, han var i mitt lag .. Likadant var det med Julia, fast henne skjöt jag bara 4 gånger. Teh.
Efter det vandrade vi in på Maxi, jag och min köre mentor Mauri delade på en trisslott, men vi vann inget- sorgligt. Haha. Sen skulle vi på Universeum, bajs vad tråkigt det var! Jag vandrade runt med Debb och Jenn, tappade bort Olov och Staffan. Hm.
Kl: 14:00 stack vi till "stan" och heh, shoppade loss. Josefin hittade sin balklänning, jag köpte två tröjor, Nettis hittade också något skoj. Det var trevligt, sen satt vi i solen och vöntade på spårvagnen.
McDonalds, då satt jag med Staffan Olov Ruben Björn och Choffe, hah- vad roligt det var. Jag fick köka upp Rubens hamburgare också, han ville inte ha. Jag förstår inte hur jag kan äta så mycket.
Jag som skulle gå ner i vikt. (;

Spårvagnen till centralen och sedan väntade vi på x2000, det var inte ett skoj tåg. Det som vi åkte med på ditvägen var roligare (Intercity), nu satt jag med Timmy och David, vi delade på ett tvåsäte- endast för att mina polare (olov och Staffan) satt och snarkade.

Men det har varit trevligt. De bläiga sakerna tänker jag inte ens skriva om, det kommer i min hemliga blogg snart. Hejdå. (:

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha de söta killarna va P90 så du vet?;)

Anonym sa...

HAHAHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!