lördag, november 01, 2008

Hej- super eller duper? Hm. Jag har målat en vägg till idag (tar längre tid än jag väntat mig), och snacka om att den blev BLÅ! Pappa bara gapade. Melker tycker att mitt rum ser ut som ett akvarium.. Men det är urläckert! Jag hade tänkt att måla mina naglar blåa, men jag skulle inte klara av mer blått- så jag har precis målat dem i någon blandning av orange och rosa. Jag har haft en bra dag, som började med att mamma drog upp mig ur sängen vid åtta- en lördag! Och vi tränade boxersice i 75 minuter nere på Friskcenter.

Jag har helt glömt att berätta en grej som jag fick veta för någon vecka sedan! Anki (ledaren/ägaren på Friskcenter) erbjöd mig ett jobb som danslärare för 8-12åringar hösten 09 + våren 10, då dansstilen ska vara street och jazz. Det låter troligtvis som att det är en livstid dit för er, men faktum är att jag redan måste börja förbereda mig. Och jag tycker att det är jättespännande!
Nästa vecka ska jag gå och kolla på förberedelserna för uppvisningen som är i slutet av nästan vecka, och i vår ska jag vara med på sidan så jag ser hur man lär ut och sedan i sommar får jag ett schema på hur danserna ska utföras och hur jag ska lära känna barnen, med mera. Jag är helt uppspelt. För det får jag timlön och träna gratis hur mycket jag vill- dock inte när jag själv har pass. Jag ser fram emot det här jättemycket.

Jag hoppas att ni inte har missat att det är halloween idag. Det får mig att tänka på alla de halloween-helger då alla tjejer i klassen (i grundskolan) samlades hemma hos Debbie och kollade på de läskigaste skräckfilmerna vi kunde hitta. Ikväll ska jag och Petra sitta och mysa i mitt vardagsrum och se på det läskigaste skräckfilmerna vi kan hitta. Det hör till, och jag är glad över att det blir med Petra. Även om hon kommer kissa på sig eftersom att jag skriker som en stucken get då det händer något läskigt. Ha en trevlig halloween!


Ju mer jag lär känna dig desto mer tycker jag om dig. Vi har så mycket gemensamt, sådan som jag aldrig hade kunnat drömma om. Och det betyder väldigt mycket. Jag litar på vår vänskap, därför tänker jag vara försiktig med den.

Inga kommentarer: