onsdag, december 31, 2008

2008 blir 2009

Jag kommer ihåg natten då det blev år 2000. Det var mörkt, marken täckt av snö. Det var åtta år sedan, jag var åtta år. Vi hade en mysig kväll, och på vardagsrummsbordet låg det massor av små paljetter som det stod "2000" på. De vuxna spelade spel, som vi barn inte förstod. Jag och Petra satt i soffan och kollade ut genom fönstret, vi väntade hela kvällen på att klockan skulla slå tolv. Martin och Melker, jag har ingen aning om vad de gjorde. ¨Det var speciellt, det var nytt. År 2000.

Inatt ska det bli 2009. Vid fem ska vi hem till Medin, börja med maten. Sedan blir det "med andra ord", "stolthet och fördoms serien på fem timmar, singstar, dansmatta och fyrverkerier. Och eftersom att det kommer bli en låång natt, ska jag lägga mig och sova till mig lite av sömnen jag missade i natt.

Spinningpasset gick bra, tappade fästet några gånger - men det var det ingen som märkte. Hehe.

Inga kommentarer: