lördag, december 06, 2008

morfar har kört över en orm

I förmiddags gick jag, mamma, pappa och Melker ned till Julmarknaden i hamnen. Men gud så tråkigt det är utan snö. När vi kom hem åkte dem till landet, Melker skulle övningsköra och mamma och pappa skulle kolla till båten. Så jag blev ensam hemma med datorn. Jag skrev klart Persondata-sammanfattningen (prov på onsdag, är lite nervös..) och skrev på Naturkunskapsuppsuppgiften om försurning. Roligt. Ska skriva av engelskaglosorna och kolla igenom uppgiften om Baltutlämningen innan jag duschar och gör iordning mig för en glögg-kväll med jultema hemma hos Mia med flickorna.

Mormor ringde för någon timme sedan och berättade hur bra hon och morfar har det i Sydamerika, lät som om hon läste ur en bok då hon berättade hur de haft det den senaste veckan - sedan kom jag på att hon faktiskt att skrivit upp vad hon skulle berätta om. Heheh. Men det lät i alla fall urhärligt! När mormor berättade att morfar hade kört över en stor orm på förmiddagen hade jag svårt att hålla mig för garv.. Morfar tjatade i bakgrunden om att det inte alls varit så.. Hm..

Ha en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: