torsdag, februari 12, 2009

lite uppdatering

Tja! Min vardag är ganska hektiskt just nu. Jag får hoppa in och ta pass för sjuklingar nere på Centret, och i skolan är det mycket prov och stora inlämningar, och som grädde på moset går jag ju den här anatomikursen fre-sön, kl: 09-18. Det är inte lätt att hänga med i svängarna. Phew. Min räddare i nöden: "Ännu doftar kärlek" av Marie Fredriksson.

Vi har blivit av med vår värme. Vattnet är kallt, golvet är kallt, sängen är kall... Allt (!) är kallt!

Juste. Igår blev jag erbjuden att följa med på en personalmiddag den 6 mars på Folketshus. Och jag ser verkigen fram emot det, för timmen innan ska jag få spinna med brandmännen (vem vill inte köra slut på sånna snubbar?). Den 6 mars fyller Malin år.

Snart är det sportlov, inte sant? Det är 7 dagar kvar. Sju dagar kvar i den här pressen, och sen ska man tillbaka igen. Underbart.

Och innan jag återgår (eller, börjar..) med fördjupningsuppgiften måste jag bara erkänna en sak. Jag skulle aldrig göra det här om det inte var roligt! Men att se hur jag kör slut på de som kommer på mina pass, som knappt kan komma av cyklarna då vi ska stretcha, gör mig jätteglad! Och den här anatomikursen, jag är så stolt över mig själv- att jag ändå har lärt mig hälften av det vi gick igenom förra helgen, även om det bara är hälften, så ger det så mycket. Och jag mår jättebra! (Även om det är stressigt.)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah chiiill!!