söndag, mars 01, 2009

underbart väder!

Vilket otroligt underbart väder det är! Jag hoppas att ni alla varit ute och njutit av det, i alla fall en stund. De senaste två veckorna har jag velat vakna på morgonen med solen som skiner in genom fönstret, och idag var det precis vad den gjorde. Då kändes allt perfekt.

Jag och Johan träffades klockan elva i centrum och sedan mötte vi upp Staffan och Max. Vi gick ner till hamnen och satte oss på bryggan. Det var hur många ankor som helst, som halkade runt på den tunna isen. Tre svanar (som försökte ta brödet som kastades ned från småbarn på bryggan) hade gjort spår i isen då de plogat sig fram. Charmigt värre!

Men trots det fina vädret blev det lite småkyligt, så vi drog oss hemmåt då Johan skulle till båtmässan, och jag tvungen att plugga anatomi. Men, jag tror jag ska lägga mig och läsa istället.. Anatomin kan vänta (eller, kan den?). Jag läser "Skulden" av Jodi Picoult, min absoluta favorit författare.

Kan passa på att skriva lite om hur veckan i fjällen har varit, för er som är intresserade. Den har varit härlig: mycket åkning, snö och skratt. Men något jag måste komma ihåg till nästa år är att jag ska rida! Hästarna där uppe är så goa!
Det var kul att träffa Anna, Jonas, Elias, och Annas pojkvän (som jag glömmer namnet på..) - eftersom att det var ett år sedan (Anna träffade jag dock en gång i somras).

Det är bara en vecka om året som jag och min familj spenderat helt och hållet tillsammans. Och det är sportlovsveckan då vi är i Höglekardalen (och även när vi åker utomlands). Det är enda gången vi äter frukost tillsammans på morgonen (eftersom att det är då vi går upp samtidigt) och anpassar oss till varandra. Något som inte händer så ofta hemma, för att vi inte har tid.

Och imorgon börjar skolan igen.. Wonderbar.

Inga kommentarer: