onsdag, augusti 19, 2009

tummen upp för ostkaka med hallonsylt!

Hej alla glada, och förhoppningsvis inte än skoltrötta människor! (Alltså pratar jag inte längre om Johanna the Boomb..) Hoppas att ni har haft en härlig sommar med släkt och vänner!

Plugget drog igång igår men de riktiga lektionerna börjar imorgon: 08.15 tyska steg 4 i 1.5 timme. I´m in loove.. Men men, alla dagar kan ju inte se ut som den gjorde idag = 7 kamp med 1or och 2or i samhällsprogrammet nere på fotbollsplanen. Några tyckte det var grymt trist, men för oss som ger allt för att vinna var det ganska kul. Det var grenar som säckhoppning och pennan i flaskan, superkul att kolla på (om inte annat delta). Haha.

Hösten kommer att bli tuff. Eller ja, hela tvåan kommer att bli tuff. Inte nog med att tvåan är det jobbigaste året i skolan, utan jag kommer också att jobba fyra dagar i veckan, vara tvungen att hinna med att plugga och framför allt hinna med att träffa mina underbara kompisar..

Funkykidz drar igång om exakt en vecka idag. Och jag är jättejättenervös. Veronica säger att jag inte behöver vara det (och det behöver jag kanske inte heller). Ooch, jag kommer att klara det. Nu måste jag verkligen tro på mig själv, annars är det inte en chans att jag gör det. Men, eftersom att jag det senaste året har fått tränat upp att tänka att jag klarar saker kommer det här att bli Lätt som en plätt (förhoppningsvis) ..

Imorgon åker Linneá till Lysekil med hennes klass i fyra dagar, de kommer hem på söndag. Jag kommer att sakna henne. Sicken tur att jag har Amanda, Johanna och resten av crewet kvar i lilla Bynäs! Nu ska jag ner och käka ostkaka med hallonsylt och kolla på Beck med mamma. Puss på er. / Emma

2 kommentarer: