tisdag, september 18, 2007

a day like this

Ush och blä på denna dag. Jag är sjuk. Var hemma från praoen. Inte så tokigt egentligen, men jag har kännt mig rastlös mer eller mindre hela dagen. Så förhopningsvis har min förskylning tänkt att släppa snart så att jag får en helg utan förskylning.

Min bror var också hemma i dag. Mamma väckte oss vid 07.00 för att kolla om vi skulle till "plugget" men ist fick vi frukost på sängen. Sen sov vi till tio, gick ner och lade oss i sofforna och började glo på filmer. De vi såg var "10 orsaker att hata dig" (även om bror sov sig igenom den), "Two Much" som vi stängde av efter halva eftersom att den var så tråkig, sen såg vi "Shaun Of Dead" i brors rum, efter att ha käkat fil och flingor till lunch och pluggat Hemkunskap i en timme. Och efter pluggandet låg vi där och glodde på den där filmen till 17.30 då mor och far kom hem.

Nu sitter jag här, och gör typ precis ingenting. Jag stör mig på att jag måste andas med munnen, för att näsan är full av något som jag inte tänker säga. :o :p
Men nu satte bror på music, tack och lov för det. Jag har smsat med Wll och Timmy i dag, trevligt.
Funderar på att ta en dusch, bara för att. Men det känns som om det skulle kunna förvärra förskylningen, eller?
I morgon är det klassresemöte hos Hellmans, har försökt sprida ut det till så många jag har fått tag i. Det har gått sådär, kan jag väl säga.. Men men, det är inte mitt fel att folk inte svarar i deras lurar.

Jag har lust att skriva något intressant, men som vad? En dag när man bara legat hemma har man inte så mycket insperation om vad man skulle kunna skriva om. Jag kom på det, jag har inte varit ute någonting i dag. Inte änns rört handtaget till ytterdörren. ! Det förvånar mig.

A day like This, vad gör man? Jo, ligger och degar och gör Inget speciellt.
Sånna dagar hatar jag. Jag önskar att jag blir frisk, Senast på torsdag, eller kanske på fredagsmorgonen.
Men snaart!
Bilden föreställer LillMelker. :)





Inga kommentarer: