tisdag, september 18, 2007

om moi´

Jag kallas för Em, bor i en liten stad som heter Nynäshamn, 6 mil utanför Sveriges huvudstad Stockholm. Jag bor med min familj, som består av: en mor, far och en 1.5 år äldre bror.
Jag umgås med sju killar och vi träffas nästan varje helg, och ibland efter plugget. Två av dom går i samma skola, och resten är lite utspridda. Vi har samma intressen, Wakeboard/Wakeskate/Skateboard/Longboard m.m. Och därför snackar vi om samma saker, vi började umgås för lite mer än ett år sen och har hållt ihop sen dess.

Vi är otroligt bra kompisar och har skoj tillsammans. Visst umgås jag mest med killar, både i och utanför plugget, men jag har några tjejpolare också. Som betyder väldigt mycket för mig. För även om jag mest känner mig som kill-typen så är jag ju trots allt en tjej som älskar att snacka, kolla på film and you name it.
Jag har hängt med killar ända sen jag var riktigt liten, eftersom att jag oftast hängde på brorsan och hans polare. Så det är något som har hängt med upp.

I plugget umgås jag mest med två killar som heter Timmy och Olov, och i annat fall med min bästa tjejpolare i skolan: Johanna (men hon går tyvärr i min parallellklass). Jag tar plugget på ganska stort allvar, jag är ingen som orkar slösa bort undervisningen utan tar in så mycket jag kan- för att sedan tjäna på det i längden.
Oftast är skolan okej, men det händer ju att man har perioder när ingenting fungerar och inget går som man vill.
Jag tränar sju dagar i veckan, och pluggar innan den när det är skola. Men dagar när jag inte orkar träna träffar jag gärna killarna, sitter och glor på film lr. kör tv-spel med dom.

Helgerna går ut på att ta det lungt, det har jag fått om bakfoten. Jag hatar att vara rastlös, så jag har helgerna oftast Helt uppbokade. Kvällarna kollar jag på film med kompisar och på dagarna hittar jag på saker med familjen, tränar eller går ut med kompisar då med.

-Jag älskar mat, lika mycket som jag älskar att träna- så förhoppningsvis gämnar det ut sig. Stuvade makaroner och falukorv är nog min favorit maträtt, enkelt- men så Otroligt gott.
-Favoritfärg är Grön. Helt klart, mest slimegrön, men det går bra med vilken grön som hellst.
-Favoritställe att plugga på är i sängen, eller, det beror på vilket humör jag är på. Ibland är det jätteskönt att röja undan på skrivbordet och sitta där och plugga "ordentligt" med en kopp te.
- Städa, jag tycker faktiskt att det är okej, jag blir avkopplad av det. Därför är mitt rum alltid ganska städat.
- Promenader eller Springturer. Det är en av mina favoritsysselsättningar, jag tycker att det är jättehärligt. Jag vill gärna ha musik på, då kan jag springa/gå hur långt som hällst. Det var inte länge sedan jag gick 11km för att jag hade haft en seg söndag.
- Tidningar, jag läser ganska mycket. Böcker! Jag gillar att läsa om ungdomar, kärlek osv. Sånna situationer så man kan sätta sig in i huvudrollen. När jag läser ser jag det som en film framför mig, så böcker gillar jag mer än filmer. Men tidgningar, jag läser helst om fotboll och sport (sport, som wakeboard, skidåkning m.m).
- Prata i telefon, är något som jag gör ganska ofta. Och dricker te. Det är en bra tidsfördrift och ändå är man social (på sitt sätt).
- Regn. jag tycker att det är jättemysigt med regn. Första gången jag hörde en kille säga det var för ca två veckor sen, av Wall. Vi satt hemma hos mig, jag Oliver och Wall och kollade på en skräckfilm (också något jag Gillar!). Då började det regna, vi hade fönstret öppet, men Wall tyckte inte att vi skulle stänga det, eftersom att det låter så mysigt. Då blev jag gla´. :)

Som ni förstår var det där saker som jag gillar. Här kommer några saker som jag inte gillar..:
- Spindlar, Ush! Jag tycker illa om nästan alla småkryp, tycker att dom är obehagliga. ! :o
- Ärtsoppa. Bland det värsta jag vet!
- När man har dåliga hårdagar eller hydagar. När man ser blek och tråkig ut (som tur är är inte dom dagarna många).
- Att bråka med folk som inte känner mig eller som inte jag känner. Det känns helt meningslöst, då kan man lika gärna släppa taget och låta allt vara som innan man fick kontakt.
- När duschen är upptagen.. Det är ioförsig inte Så farligt, men om man är stressad-eller så- kan det vara riktigt jobbigt.
- Dåligt humör. För då kan jag störa mig på det jättelänge, men det är skönt när man inte är på dåligt humör längre, för då blir jag så glad (a).
- När killarna retas med mig. Fast dom tror att det är kul, och så är det inte alls kul. Med andra ord, när dom går för långt.
- Sömnlösa nätter. (Nätter när jag ligger och tänker på en stor skitstövel och inte kan sova. Det är nog det jag irriterar mig mest på, att det är honom jag tänker på, att han tar upp så mycket tid av mitt tänkande, när jag egentligen ska ägna mig åt min skönhetssömn..)

Nu är det slutskrivet för i dag tror jag. Om 40 minuter börjar idol, och efter det ska jag sova, så jag ska göra mig i ordning innan det. Have a good Life.

1 kommentar:

Hanny sa...

bara för att ja ar tvungen att göra värsta bloggen här för att kommentera :O, så nu ejvlar :D, nu kan jakommentera emma :), de va fint skrivet. nu kan jag allt om dig. <33