söndag, oktober 28, 2007

"Ciao" kommer från italien och betyder "hejdå".
Alltså måste "tja" också komma från italien.
Men betyda "hej".

Jag fick lust till att skriva det där, eftersom att jag har fått för mig att jag ska börja säga "ciao" när man hälsar. Och det är ju Helt fel.
Har tänkt att skriva om gårdagens kväll, och kanske lite om vad som händer i dag. Till att börja med, i går kväll rund halv sju gick vi hem till Debb. Det vi säga att de andra cyklade och jag snodde Lisas pakethållare som färdmedel. Under kvällen hade vi grymt kul. Jag är ju fortfarande ganska förskyld, och var då med, så jag tyckte att det var ganska jobbigt när jag var tvungen att Ta det lugt- suck. Vi började med att laga middag- det vill säga.. Jag skulle försöka.

"vad ska jag göra?!"
"du ska bryta speghettin och lägga den i kastrullen."
"jaha.. AJ!"
"hihi, emma brände sig."
"vad ska jag göra nu då?"
"sätt kastrullen på vänstra plattan."
"vänster, höger- ah den!"
"HAHA!"


Ungefär så såg det ut. Men det var mycket trevligt och efter middagen kollade vi på Törnrosa- och seriöst. Den Är läskig, vi hoppade till flera gånger i soffan när den där onda "häxan" kom. "En prinsessad Dagbok 2" skulle gå klockan 21.00 på 4;an- och den vill ingen av oss missa. Så vi såg slutet av Törnrosa i reklamerna. Haha. Det vi snackade om var som vanligt, vi gick igenom vad som hade hänt i veckan i plugget och utanför, vi snackade om alla saker vi gjorde när vi var små- och mycket annat. Hm. (a)
Vi gick hem i en reklam 22.45 och jag hann hem tills den hade börjat igen. Sen när den var slut roade jag mig med att chatta med Jonasjonas och Olov, och kolla på Scream på 4;an.

Nu ska jag ut och träffa Olov Linus och troligtvis Max. Det är superväder och jag tycker att vi ska gå en sväng ner till hamnen. Får se vad det händer med den saken. Ciao.

Inga kommentarer: