torsdag, oktober 11, 2007

Det finns saker som aldrig förändras. Som alltid kommer vara eller se ut på ett och samma sätt. Det kan vi inte göra någonting åt, för det är redan uppgjort. Ingenting, kan vi göra åt saken.

Jag sitter inne i värmen, kollar ut i det kalla. Jag skulle vilja stå där. Stå där och känna dropparna göra banor över min kropp. Blunda och känna hur vinden tar tag i mitt hår, försvinna bort- jag försvinner bort.
Löv som virvlar på marken medan jag lyfter.
Jag står kvar på marken och längtar upp.
Bort.
Det blåser, färgade blad flyger runt i lyften- envisas med att inte nudda marken. De vill inte landa, vill inte bli liggandes.

I dag har jag haft en riktigt bra dag. Det var det första jag tänkte skriva, eller; Det första som poppade upp i mitt huvud. Men jag kom på det, att även om jag klarade matteprovet och att mat-testet på hemkunskapen gick bra, så har min dag inte varit "riktigt bra". Jag har varit så otroligt trött. Jag har liksom inte äns kunnat sitta still, så trött har jag varit. Bytte ställning på stolen gjorde jag minst femton gånger per lektion, och lyssna orkade jag knappt- jag antecknade allt som de sa, eftersom att jag inte lärde mig någonting.
Jag var trött, och jag medger att jag kanske var lite små tjurig. Timmy reagerade på det, han försökte de två första lektionerna med att få mig att le: utan resultat (inte för att jag var Sur lr något, jag Orkade bara inte).
Mjo, sen gjorde jag honom lite sur.. Han frågade om vi kunde dansa v. 42-42 (vi ska dansa på idrotten då). Men jag sa nej, eftersom att jag redan har lovat Olov. Men jag kom på att jag kunde dansa med dem två gånger var. Och Timmy gick med på det. (Inte slut än.) Då var vi nere på hemkunskap, och skulle nästan sluta, då kommer David och säger att Timmy ska gå med honom (han behövde en alvedon), och jag hade bett Timmy sällskapa med mig tills jag hade skrivit färdigt ett papper. Men då står Timmy och stressar mig, och till slut säger han att han går. Då sa jag att jag skiter i att dansa med honom och gick tillbaka till mitt eget bord (Olov Staffan och Björn). Han: Skit i det då! Sen dess har vi inte pratat något. :/ <3>
Fast jag Vet att det löser sig, men ändå- är lite små ledsen just nu. Timmy! :o
Vi kom överens som en sak på No:n: vi ska ligga i sängen 20.30 i dag. Och gör vi inte det, måste vi upp till skolan 06.30 i morgon. Alltså, bara sitta där och göra ingenting.

När jag kom hem pluggade jag engelska (engelskaprov i morgon) och slöjd (muntlig redovisning i morgon). Sen läste jag lite i min "otroligt braiga" bok: Svenska för Idioter av Mats Wahl. Visst, den Suger inte, men den är lite seg (det finns en mening med 158 ord i den!).
Jag har käkat middag, nu sitter jag och degar, ska snart fortsätta i min Svenska för Idioter, 19.-20. har jag träning(Johanna och jag sällskapar till Svandammsskolan), och när jag kommer hem blir det dusch och sen Nattinatti.
Ciao.

Inga kommentarer: