onsdag, oktober 03, 2007


Ljus är som mörker
Mörker är som ljus
De har bara fått olika namn

Livet är någonting man går igenom. Vem vet om det är ett stadium av ett större liv, eller om det tar slut efter det. Men livet är ändå något man borde ta vara på. Tänk på vad du gör. Man har inte råd med några misstag. Men om man inte får göra misstag, vad får man då göra? Det är ju misstagen som gör att du inte gör om dem. Vi gör misstag hela tiden, alltid någonting vi kommer att få ångra längre fram. Men vi lär oss, eller hur? Till slut förstår vi, när vi står där, i slutet av livet, att det vi gjorde egentligen inte var något misstag. Det var bara någonting vi var tvugna att gå igenom, en motgång man inte kunnat undvika. Den hade funnits där, även om du tagit en annan väg från början. Den hade bara inte utpelat sig på samma sätt.
Så är det med nästan allting du gör, det spelar ingen roll hur du gör det, slarvar du,får du göra om det, gör du det extra bra, får du göra om något liknande, fast svårare.


När du tänker, vad tänker du på då? Det skulle du aldrig kunna svara på, för tänker, det gör man överallt och hela tiden. Du kan tänka på saker du vill tänka på, och saker som bara poppar upp, men som du inte vill tänka på. Du kan inte stoppa dina tankar, de är igång hela tiden. Dag som natt.
Vad skulle vi gjort om vi inte tänkte? Man tänker mer än 10 000 tankar på en minut. Och egentligen vet man ju inte vad man tänker, det sveper förbi, tankarna liksom svävar. De kommer och de går.
Tankar, det är något som jag har för mycket av. Jag är bra på att tänka, oftast gör jag det för mycket. Jag kan komma fram till bamseknäppa slutsatser, men ändå se någon sanning i dem. Det är i oförsig ganska bra, att alltid veta att man kommer Någonstans- även fast man tänkt på något så otroligt onödigt väldigt länge.

Jag skulle gärna fortsätta på mitt intressanta inlägg, men nu måste jag tyvärr avrunda för att gå och lägga mig. I dag har jag snackat med alla de som betyder något otroligt mycket för mig just nu. Jag ch Timmy gick hem till honom på no´n för att jag skulle hjälpa honom med hans no arbete- det gick väl sådär, vi hade ganska mycket att prata om. Nu i kväll drog jag med mig Olov ut på en långpromenad i mörkret och det var helt okej. Vi hade också ganska mycket att prata om. Och så chattade jag med Hun, och hon och jag Har väldigt mycket att snacka om. På söndag. <3
Men som sagt, nu Måste jag sova. Anledning: jag har plugget jättemycket i dag och är helt körd i huvudet+ att vi ska till Naturhistoriska i morgon, och då känns det som om man borde vara Något vaken (någonting vill jag faktiskt lära mig, även om det råkar vara så att det inte är första gången jag är där).
Men i alla fall, Go´natt. Och Hanny, vi kommer att lösa att det där. Tro mig, för jag ger mig inte.. Och det ska bli bra. För jag gillar er två så otroligt mycket. <3

Caio.


1 kommentar:

Hanny sa...

tack gumman. jag hoppas det. nu har de itne blivit bättre ialf. jag gjorde det mycket värre nu än det var från början. men han stöttar inte mig. ialf inte nu när ja skrev sms om de ja skrev till dig idnatt. :'( shit.


fint inlägg gumman. du betyder. <21412423p423jm