måndag, november 26, 2007

"hejsan hoppsan lillebror".
jag är på toppenhumör. men samtidigt är jag apstressad.

i dag var plugget helt okej. nästan. jag försov mig i morse (yey, jag är släkt med bror i alla fall), och jag menar det ! inte liksom, försov min några minuter, utan jag vaknade när johanna knackade på dörren 08.15 (började 08.30). men proffsig som man är (tro mig, jag är riktigt stolt) så bytte jag om på mindre än 30 sek, borstade tänderna (medan johanna gjorde min fukost) och plockade fram mina mappar på mindre än 5 minuter ! vi vår på väg till skolan 08.21, och när vi var på väg in genom dörrarna så ringde det in. fan, var man stressad eller ? men utan johanna hade jag aldrig kommit i tid, för det gjorde vi faktiskt, så där var det bra att ha en trogen vän (Haha!).
sen rullade dagen bara på, som vanligt. mentorstid, no, so, tyska, lunch, matte och bild. slutade 14.45, men var kvar i plugget med johanna och pelle (och "några" till) till 16.00 då lucia-träningen slutade. jag och johanna gick ikapp pelle på vägen hem och sällskapade med honom hem till alex. bebisen var Så söt! vi pluggade matte och satt och snackade.
bror ringde när vi satt där.. och hade trevligt. jag hade heelt förträngt en viktig sak, pappa fyller år i morgon och bror och jag skulle träffas för att köpa något till honom vid interSport efter plugget. så han ringde och skällde ut mig för det (det har löst sig, jag får vara med på hans present, jag älskar dig bror.)
vid 17.30 gick jag och johanna hem till mig, vi käkade middag och sen märkte vi värsta grejen! bror hade fått gymnasiets skolkatalog ! så vi lökade den tills jag kastade ut henne, pga att jag var stressad och kände att jag bara var tvungen att jobba med hemkunskapsarbetet !
sry johanna, måste man så måste man.
nu har jag suttit med hemkunskapen i en timme, och tyckte att jag behövde en paus. så nu sitter jag och har dåligt samvete istället: vi skulle gått på alex träning i dag, men jag Orkar inte. urk, dum jag är. förhoppningsvis kommer johanna förbi snart så jag får lite frisk luft innan jag hoppar i säng. måste ju vara pigg i morgon, då man ska upp runt 06.00 och fira far. + att jag hela eftermiddagen måste plugga. yey, vad jag längtar till i morgon!

det kryllar av lärarkandidater i plugget just nu,
vi har en apsnygg som heter kim/tim i idrott.
yey.

ciao. (:

Inga kommentarer: