söndag, december 02, 2007

"jag ångrar inget, önskar bara att det var ogjort."

hejsan. det är redan söndag, min helg har gått fort. men jag har haft en riktigt trevlig helg.
i fredags åkte jag in med sara och rosol till haninge med 15.08 tåget först, för att lämna in rosols pajkade lur. men det gick inte så vi drog vidare till sthlm. vi hade jättemysigt, jhonny o.c kom och sällskapade med oss ett tag. sen drog vi hem med 18.52 tåget och sara gick av i haninge (hon skulle till farsan). när jag kom hem stack jag till simon. lekte med simon alex isak victor och axel eller, oskar? (minnet sviker mig). sen stack jag hem runt tolv.

i går tränade jag friskis mellan 10-11.00, sen stack jag ut och sprang en vända. sen satt jag en stund vid datorn innan jag stack hem till simon. alex och victor var där. runt 15.00 åkte vi till något ställe (haha, koll man har) för att hämta alex cross. den skulle hem till josef. sen stack vi till simon och alex källare, lirade pingis, boxades och typ.. hade kul. fast det var lite läskigt/äckligt: alex och simon boxades så att alex började blöda näsblod, tre gånger (eller som victor säger: blodnäs).
därifrån stack jag vid 18.00 för så skulle jag hem och käka. runt 19.00 mötte jag killarna vid filmkedian (isak hade kommit då också), då vandrade vi hem till oskar.
jag var jättehajj på att se en skräckis, men det alla kunde se var "secret window". johanna och elin kom innan vi började se på den.
sen började vi se på en annan film efter den, men samtidigt gick "troja" på 3an, så vi såg den i stället. i pauserna satt vi och körde "aj", spelade charader och typ, drog knäppa skämt.
runt 01.00 gick axel elin och oskar upp på oskars rum för att sova där. jag victor och alex tänkte sova nere i källaren. alex försvann upp till oskar, jag och victor låg nere i soffan och tjattrade.
senare när alex gick upp på toa så frågade victor vart han skulle sova. jag låg med huvudet på hans mage så jag hörde inte vad han sa (trodde att han frågade vart alex gick).
jag: på toan.
victor: va..? okej :s
jag: eller, vad sa du? :o
victor: jag frågade vart alex ska sova. HAHA.
jag: haha! oj.
vi somnade runt fyra/fem, efter att ha lirat gta (som jag Ägde på), spelat charader (det vill säga jag och victor, då försökte alex sova) och kollat massa knäppa sopor på tv´n.

i morse vaknade jag runt åtta. alex var redan vaken och jag råkade väcka victor genom att slå till honom i huvudet med en kudde (faktiskt omedvetet :/). jag och victor låg kvar i soffan när alex skulle dra och köra cross 08.15. vi satte på tv´n efter ett tag och kollade på olika sopor och sen gick disneyDax! kollade på den och babblade till 10.15 då jag skulle dra hem för att käka frukost och sedan sticka och träna i kommunhuset med mor.

vi har inte tränat än, jag tyckte att jag ville redovisa min helg för er först, och nu när jag är klar ska jag jobba med mitt hemkunskapsarbete och runt 14.00 ska jag och mamma gymma. senare i kväll ska jag dra med johanna hem till debb och baka pepparkakor. det ska bli jättemysigt, resten av brudarna i klassen ska också dit (inte alla, men de som kan).
so, see you.

Inga kommentarer: