fredag, januari 11, 2008

hej.. jag vet inte vad som händer. jag hänger inte alls med, vad tar det åt alla ? jag vet inte hur det började. men jag vet i alla fall att det jag och johanna stod och pratade om efter våran långpromenad i går bara var något som vi inte trodde skulle ske. något som vi pratade om för att det Kunde hända, eller skulle förvåna oss Om det hände, men det Skulle inte hända. men det gjorde det, och det var samma kväll som jag och johanna stod och garvade åt det.

urk, vad händer ?

"Jag tycker inte om de tillfällena när man är glad
när man vet att någon annan kan bli ledsen för det.
Tillexempel när du bli kär i din bästa kompis ex,
eller om ditt ex blir kär i din bästa kompis.
Det är alltid någon som klämms i mellan.
Likt en råttfälla, ser man det goda och ska precis ta det och sen PANG så smäller den igen.
Det känns som det är jag som är den där
lilla råttan som snart kommer fastna i råttfällan."

är du berädd att ta ifrån mig det ända jag verkligen älskat?
även om jag inte gör det nu. vill du riskera min lycka.
få den att bli till en djup tystnad?
faktumet att jag kanske aldrig kan prata med dig som förr igen?
jag är rädd.
rädd, för att jag vet att jag du och jag kanske skills åt.
vad var det jag gav upp för dig ? jag respekterade dig.
ger du upp direkt ? tar du det du kan få?
bara för att du faktiskt blir omtyckt?
det gör mig rädd.
att du glömmer det vi haft, och går fram som ingenting,
och sedan tror att allt är som vanligt mellan oss.
det är det inte, jag är ledsen.
det är det inte..
jag ler åt dig, min flicka.
men du ska veta att jag gråter.
bokstavligen.
det jag gav dig, får jag inte tillbaka.
jag känner inte för att vara sjuksyster längre.
hon som bryr sig, och vill ta hand om och göra det bästa.

jag vill vara patienten.
jag vill inte längre att ni kommer till mig för tröst,
om jag inte kan få komma till er.
jag trodde vi var vänner.
att vi ställde upp för varandra,
gav varandra respekt
och framför allt, inte svek den andra mitt framför nosen.
du kanske inte förstår.
jag vill inte säga något, vill att du förstår själv.
som jag gjorde.
jag fick inte träffa honom, jag gjorde det inte för din skull.

om du bara kunde se det som samma sak.

Inga kommentarer: