torsdag, februari 14, 2008

alla hjärtans dag. BIG LOVE. min dag har varit bra. började med att jag gick till plugget i mina nya skor och ett strålande väder. första lektionerna var svenska, och sen no. vi svarade på frågor på båda lektionerna (svenskaplusboken, och sen fysikboken). innan no´n fick jag några uppiggande "glad-alla hjärtans dag-sms" (av bland andra johan som är i sydafrika). sen började lektionen och vi, som ni vet, svarade på frågor. ray var sjuk, så vi hade mauri och k-m. k-m höll ett sorgligt tal om att det var våran sista alla hjärtans dag tillsammans (vi har haft henne som lärare-mentor i 6 år), så fick vi söta kort där det stod något sött om oss, och geléhjärtan.
naturorigenterande ämnet tog slut, och det återstod 45 minuter innan våran matematiklektion började. jag gick ut i solen med staffan olov och björn, riktigt skönt. timmy ringde en sväng, bara kolla läget hur allt var i plugget- d.p (timmy) är sjuk .. blev lite ensamt på matten sen.
men sen började i alla fall matten, jag satt mest med debb och diskuterade uppgift 6. hah, tog ett tag innan vi verkligen fattade vad dom menade, och vad man skulle Göra.

sen blev det lunch. mums- fast maten var blä, men man tager vad man haver, haha. satt med alex isak jocke och johanna i matsalen. sen var det meningen att jag skulle ringa tt, så han kunde komma till via en stund och kolla läget. men mitt minne, ni vet .. suck. men jag fick i alla fall höra av honom nu på eftermiddagen.
men på rasten stod jag ute med johanna pelle max m.f- det var då jag fick min efterlängtade puss av pelle. hah. ! men i alla fall, det är ju ändå alla hjärtans dag, eller hur. ?
sen gick jag till musiksalen, för där hade min klass "klassresemöte"- jag råkade komma liite för sent, Wupps !

första (och det sista) ämnet efter lunchen var musik. min grupp är ganska okej, haha. jag och lisa lirar elgura för tillfället, och jag måste bara säga att rolle sagt att vi ser Grymma ut- flera gånger. så lite stolt är jag. och det är tillåtet eller hur, bara det inte blir för ofta, hah. ?
efter musiken hade vi språk. grejen var att jag inte orkade sitta på tyskan i 45 minuter och kolla på film .. så jag sa att jag mådde dåligt (i ett bra syfte, brukar inte hända!) och vandrade hem till timmy. saken var att jag skulle lämna ett kort (ni vet, det alla fick av k-m och mauri, men timmy var ju inte där) och några geléhjärtan (k-m& mauri trodde jag skulle käka upp dom på vägen, haha) till honom.

varför jag gick hem tidigare egentligen var för att jag blev jättestressad, vi har engelskaprov och jag har missat massor att plugga till- men det var ju innan jag fastnade hemma hos timmy i några timmar. så meningen var att jag skulle hem och hinna plugga, på min tyskatimme.

efter jag varit hos timmy gick jag hem och fikade med min mor och bror (som ni vet (?) är min far i deutchtland för tillfället med jobbet). sen satte jag mig och pluggade i någon timme. sen åt jag middag, lämnade tillbaka en film, pratade med farmor i telefon (pinsamt, vi har nästan ingen kontakt, hon vill inte träffa mig och bror .. hon visste inte att pappa var i tyskland- så jag var tvungen att förklara att hon inte kunde få tag på honom på hemtelefonen på fyra veckor) och sen ringde jag matilda och planerade inför på söndag.
sen hamnade jag här, har klistrat lite i min årsbok också. annars har det inte hänt så mycket annat, heh.

kan ju passa på att säga att jag var tvungen att skriva om det här inlägget en gång .. allt bara försvann när jag råkade trycka på någon konstig knapp .. menmen, tråkigt som man har. men Nu är jag klar för i dag. ha det bra.

Inga kommentarer: