lördag, februari 02, 2008

men tja. mamma städar sitt och pappas rum- en katastrof. hon har precis upptäckt alla mina sommarkläder som jag har slängt (upps) in i hennes garderob. hon undrar vad hon ska göra av dom ? jag svarar såklart att hon ska köpa en till byrå att ha kläder i till mig, det har dom lovat att dom ska göra sen i höstas. och likadant är det med min säng, när vi väl kom in på det. jag har en säng med två madrasser i, grejen är att jag får så ont i min rygg av den+ att jag bara kan ligga i mitten av sängen (har legat så mycket där att det lutar ner, om jag lägger mig på sidan får jag anstränga mig för att inte rulla ner i mitten igen). vad gör dom av all den tid dom spenderar på ikea ?

jag vill möblera om i mitt rum. jag är så förbaskat trött på hur jag har det nu, mitt rum är ganska litet och mysigt- men jag vill ha sängen under fönstret och skrivbordet där jag har sängen, ungefär. när ska det bli av ? "när vi har tid" såklart. men först ska pappa göra klart i bastun, sen fixa om i källaren så att det blir ett tvrum och kanske plats för mina och brors datorer (låter som många, men vi har bara en var).
sen måste han göra klart toaletten i tvättrummet. sen kan han börja tänka på mitt rum ?
varför kan jag inte bara få göra det själv ? jag kan faktiskt sånt, men han tycker inte att jag borde göra det- och till Viss del förstår jag honom.

jag har precis duschat, ska skriva ner engelskaläxan och sen åka till sunnerby med karin och rosol. vi ska vara där till ganska sent i kväll, vi ska hjälpa till när de yngre har fotbollscup. blir säkert jättetrevligt.
och är det någon som är sugen på att köpa kakor/godis/chokladbollar ? ring mig, jag säljer för klassen så att vi ska komma i väg till göteborg- men det går inge bra för mig. så, ring gärna om ni är sugna.

ciao.

Inga kommentarer: