söndag, februari 03, 2008

jag sitter och snackar med jonasjonas. matilda och jag lurade precis klart. jag har haft en bra dag, två timmars fotbollsträning på eftermiddagen, filmkollande på förmiddagen (en film som mor och far hyrde i går), och pluggande därimellan. saken är bara den att jag har lärt mig runt tolv glosor, av 72. vi har dom å andra sidan till på fredag, men tyskaglosor (25) till på onsdag, svenska nationellaprov på tisdag och torsdag, så det blir ganska fullt upp- med träningar på det.

dagen i går var heelt sjukt kul. även om vi inte gjorde så mycket annat än att äta hela dagen. men i alla fall, eftersom att jag inte uppdaterat mig på ngt sätt (har inga bilder från dagen, så därför inga i bdb) så skriver jag ner min lördag här.

karin hämtade mig och rosol vid kvantum runt 13.25. det var strålande väder, hur trevligt som hällst; med rosols kolor på det var det Grymt . när vi satt där, karin var lite sen, tänkte vi att det inte skulle göra så mycket om hon inte kom, vi skulle kunnat sitta där tills det blev mörkt och bara njutit.
men karin kom (som var ganska tur, eftersom att vi, som ni vet, hade riktigt kul) och vi började våran färd mot sorunda. haha, en mycket trevlig sådan, heh.
rosol: kolla bananen !
emma& karin: höh, vilken banan .. ?
rosol: den stora ! den var stor som en Bil !

väl framme började vi lägga/ställa fram allting, gick inge vidare för mig och isabell; vi hade ner massor av läskburkar på golvet när vi skulle flytta dom .. omskakade ? något, ja.
det gick ganska segt, men vi fick tiden att gå genom att: sitta i ett litet rum (frågetecken) och läsa aftonbladet och sporten en timme (+kolaätande), kolla på matcherna (nästan mer intressant än damlagsmatcherna, eller, tjejer? :d) , stå i cafeterian/ sitta på bänken där alla saker man kunde köpa var (endast jag som gjorde det, men jag finner det ytterst bekvämt att antingen sitta högt upp (dock inte för högt upp) eller på golvet), äta (det gjorde vi Hela tiden, helt sjukt), flumma runt som galningar (frammåt sex/sju tappade vi greppet- satt och garvade hela tiden, innan hade vi mest varit uttråkade eftersom att vi var runt 10-11 stycken som skulle vara i cafeterian- men bara 3-4 fick plats där inne, medan det var snöstorm och mörkt ute där några killar från herrlaget stod och grillade hamburgare satt vi inne och garvade ihjäl oss åt allt och alla), vi spanade in småflickor (asså, vi sa vilka som var sötast osv, :p), runt halv nio började vi städa, alla hjälptes åt (fast killara var en aning slöa), skulle bära ut alla saker i snöstormen, jag och rosol var på g till övertrötthet: jag bär ut en låna med läsk, men min mobil åker ner i den .. jag typ försöker få tag på den men missar, han lastbilssnubben tänker ta lådan från mig,

jag: nej .. men min mobil ligger där .. jag får inte upp den
rosol: HAHA!
snubben: öhm, ligger den här i ? :o ni är ju hopplösa tjejer. (fast han garavde, så så farligt var det nog inte :p)
karin: haha !
jag: heh .. jaa :/

sen när vi var på väg ut efter att ha gjort allt klart, så står jag rosol och isabell utanför dörren och väntar på karin, hennes första steg utanför dörren: hon halkar på rumpan ! vi tjejer började asgarva (vad annars .. ?), jag trodde jag skulle kissa på mig :d, haha ! killarna stod mittemot, och log inte äns ! förvanade vi blev, vi som tyckte det var sjukt kul. (a)

på vägen hem satt karin där fram och jag och rosol där bak.
rosol: neej, nu kan vi ju inte se bananen !
jag: vadå, det är ju bara att borsta bort snön ?
rosol: men vafan, det är kolsvart emma !
*skratt*

sen var det humor på hög nivå med provrörsbarn och hela kittet resten av vägen hem till rosol. jag ringde sara för att säga att hon skulle knata till rosol så vi kunde dansa:
sara: men jag har pyamas på mig ..
jag: men kom i pyamas då? :o
sara: neej .. jag kommer när jag har klätt på mig :D
rosol: vad fan har hon för pyamas?!
karin och emma: hahaha !

nttinatti. ha en trevlig vecka. :)

Inga kommentarer: