tisdag, mars 18, 2008

under the pianist. (jag verkar riktigt osmart, men jag var bara trött)

e: okeej .. nu fattar jag. Warszawa ligger i tyskland. !
m& d: nej .. det ligger i polen ! inte i tyskland !
e: men .. jag har trott att det varit i tyskland hela tiden ..
m: okej, vi pausar filmen. förstår du vad som händer emma .. ?
e: öhm .. jag Trodde det .. men jag tror inte det ..
m: okej. nazisterna försöker ta död på judarna.
d: ja, du vet .. de fem världsreligionerna.
e: ja. men .. är tyskland en religion ?!
m& d: nej ! vart fan fick du det ifrån ?
e: men ni sa ju .. nazisterna då, är Det en religion ?!
m& d: HAHA! nej !
e: *förvirrad*
m: emma. ! du vet världskriget ?
e: ja !
m: men det är ju Det det här handlar om !
e: va .. så du menar att dom är i ryssland .. ?
m& d: neej .. dom är i warszawa i polen, som tyskarna tagit från polen. så NU är tyskland och polen samma land, i filmen.
e: men vad gör Ryssland i polen ?!
eller vänta .. ryssland har bara sitt sjukhus i polen (tyskland) .. och .. jag faattar !

men det var en trevlig filmkväll med er flickor.
och öhm .. vi hade väl kul, right ?
"det fiinns inget väärre än att döö !"
debb.

Inga kommentarer: