söndag, april 06, 2008

Hejsan. Jag sitter och kollar i Ellos, det är 50% rabatt på nästan allt, så mamma tyckte att jag kunde få välja ut lite plagg jag tyckte om medan hon var i Riga. Och tro mig, jag hittar Massor. Anledningen till att jag är uppe nu (10.14), och faktiskt gick upp 08.30 idag är för att jag skulle vara barnvakt 10.15 åt en liten tjej som heter Vida. Det dem inte tänkt på var att hon dansar idag på förmiddagen, och runt 14.00 ska jag jobba med pappa idag, så troligtvis ska jag barnvakta henne runt 12.00 någonting. Så därför sitter jag nu här med den efterlängtade Elloskatalogen.

Min helg har varit bra. Jag kan berätta lite om den eftersom att jag inte skrivit så mycket. I fredagskväll hade jag en hemmakväll med pappa, det har jag kanske sagt ? Men det var trevligt. I lördags så jobbade han och jag med båten 09.20-11.30. Det var apkul, visst var det jobbgit, varken jag eller han trodde det skulle vara det, eller inte så jobbigt som det Var i alla fall.12.00-16.00 var jag på Kvarnängen, värmde upp Helene och peppade tjejerna. Det var kul, synd bara at matchen inte rikigt var lika kul. Vi mötte P18, och vi förlorade med 8-0 (kan varit 9-0), saken var den att vi vet vad vi gjorde för fel, och vi såg vad dom var bra på, men vi kunde inte ställa om oss efter vad dom gjorde. Det vet vi, och ska försöka bättre på. Annars var det bra kämpat tjejer !

När jag kom hem runt 16.00 gick jag och bror och käkade Pizza på Arena, jag var så sugen på en sallad, och Melker tackar aldrig nej till en pizza (vad är det med byggjobbarna?). Efter käket gick vi en långpromenad, anledningen var för att bror knappt hade varit ute idag och pappa sa att han var tvungen att cykla en sväng, men han fick sällskap av mig i stället, vi hade skoj. :)

Runt 19.30 (?) hämtade Johan mig för att vi skulle till Donald, på andra sidan stan. Vi åkte förbi Staffan och Olov och såklart att dom hängde på. Jag och Johan kom först till Donken, sen kom Linus, jag roade mig med Gh, medan dom lirade dator. En timme senare kom Staffan och Olov. Filmen Donald skulle bränna ut funkade inte så jag och Johan fick åka och hyra en annan ("28 veckor senare"- Donald har tjatat om den), och då messade jag med Harald, så han kom förbi lagom till filmen började. Trevligttrevligt.
Filmen var slut runt 00.40, då vi drog oss hem. Skojskoj. Hejdå.


Och när jag ändå är på gång att skriva, kan jag ju berätta om hur sårad jag egentligen är av en klasskompis. Eftersom att jag inte kan säga det till henne, hon slår bara på luren i örat på mig när jag ringer, försöker jag få det sagt, mer eller mindre Privat. Så, Josefin. Jag vet att jag gjorde fel från början, men jag var avundsjuk (som du så väldigt vet vad jag menar, eftersom att du själv varit där), och kände mig lämnad och ledsen eftersom att min bästa kompis blev tillsammans med dig. Som jag faktiskt inte bryr mig om längre, är ni glada. så vafan, jag har ju kvar honom, och jag trodde jag skulle få ha kvar dig med, men det sket sig, i alla fall: Du beter dig som vanligt i plugget, vilket är jävligt störande, eftersom att när jag ringer och försöker be om ursäkt och förklara, får jag inte den chansen. Då kan du bara inte fortsätta säga att jag är ev idiot eller vad du nu har sagt (vad vet jag?), men om du inte äns lyssnar på mig när jag försöker förklara är det inte längre jag som är omogen.
Ge det en chans, låt mig förklara, och bestäm dig för hur du vill gå vidare sen. Det Kan ju faktiskt vara så att jag Har en bra ursäkt, eller orkar du inte reda ut någonting ?
Prata med mig så jag vet vad som händer ? Jag var irriterad, över att jag inte fick veta att ni träffade varandra, mina två vänner, utan att säga något, vad skule du gjort ? Om jag tagit Fredde ifrån dig när ni hade det som värst ? Tänk på det, så kanske du Orkar ge det en chans sen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

fatta Ingenting:P använd inte det här formatet haha

Wakeskatebrud sa...

hahah, stackars dig- det kanske är meningen att ingen ska orka läsa ;). ;O :p

Anonym sa...

Visst jag ger dig en chans att förklara. Men med tanke på vad du sa till mig så är det VÄLDIGT liten chans att jag väljer att fortsätta prata med mig. För saken är den att jag inte är sur för att du blev pissed of på mig, nej jag blev sur för vad du sa.

Anonym sa...

Men tjejer .. vad är det här egentligen? det är inte bara ni som mår dåligt av er fientskap... jag har inget med det här att göra men jag bryr mig om er väldigt mycket.. jag hoppas ni vet det, och ni var juh som besatta förut när ni va med varandra.. kan ni inte komma ihåg det? jag gör det då måste ni! jag tänker inte välja sida om det är så jag måste kommer jag bli tvungen att inte va med någon av er och det vill inte jag ska hända!! jag kommer ihåg en gång när jag låtsas Sköt "Den störda klasskamraten" och "wakeskatebrud" sa .. "Nooo min livskraft!!" äre sånt som bara rinner ut i sanden eller är det sånt man förvarar där det finns rum nog att förvara? finns det hjärte rum finns det sjärte rum som man säger.. så snälla ge varandra en chans.. börja om.. forget the shit and move on, ni har ingen aning om hur många gånger jag gått igenom sånt här och jag vet.. det är skit!!! men vafan för min skull kan ni väll iaf försöka ? :( /kalle

Wakeskatebrud sa...

men vad ska jag göra ? jag har inte sagt något till josefin på snart två månader, förutom när jag ringde, och hon la på luren i örat på mig. vad mer kan jag göra ? josefin är så faksl, låtasas som att allt är bra i plugget, men driver med mig efter, jag orkar inte ge det en chans längre. kalle, för din skull, och min egen, så har jag faktiskt försökt .. /emma

Anonym sa...

Hoppas att du är nöjd nu när du får ha Johan för dig själv.