fredag, april 04, 2008

Som Ni förstår har min dag varit jättespännande, som Alltid. Hah, men i alla fall.
Jag började min dag med att gå till Willy:s för att köpa bananer och mineral vatten, vi hade engelska nationellaprov från 08.40-11.40. Jättekul, verkligen.
Jag valde platsen längst bak med Björn- bra val, jag kände mig inte så stressad.
Sen gick vi över till lunch efter några trevliga mess med "Nobody": det blev tacos ! Fatta, det var "skolans val" (or something), så vi fick tacos, som bestod av: gurka blandad med sallad, mosade tomater (obs. Mosade!) och rinnig köttfärssås- Mums !

Vi hade bara en lektion efter lunch som visade sig vara träslöjd, vi hade slöjdbyte idag- Oh no. Men eftersom att jag inte kom på något jag kunde börja med på trä, bad Liljan mig att komma in till sy istället.

Liljan *nynnar*: "no wooman noo cryy"
Emma: "Åh " man blir glad när du nynnar, du morde göra det oftare!"
Liljan *ler stort*:"jag tror jag hade gjort det oftare om jag hade kunnat sjunga bättre, haha. jag är ju gift med en musiker, vi träffades när jag var ung ..." osv.

Det var trevligt. Vi satt och skrattade och jämförde med hur det är nu. Det är kul att höra hur de som är äldre träffade sina killar när de var unga, det har jag inte tänkt på förut. En mycket trevlig pratstund med en av mina favoritlärare.

Sen gick jag hem till mig med Rosol och Johanna, vi gick och hyrde film (kommer inte ihåg vad den hette, men den ligger nere på vardagsrummsbordet ..) och så såg vi på den två gånger (jag veet, troots det finfina vädret utanför, men vi kollade faktiskt med öppen dörr). Sen bytte vi till en gammal Viashows-dvd, kollade igenom alla låtar, sen vandrade de hem.
Och i kväll har det blivit en hemmakväll med pappa för min del, vi har haft riktigt mysigt. Skönt att bara ligga hemma framför tv´n med kul sällskap.

Så, min helg är från och med i morgonbitti helt fullproppad, och nu ska hjälpa en polare: han ska fixa Blogg- Woho ! Så jag hinner inte skriva om min helg i förväg, men tills på Söndagkväll har jag i alla fall skrivit någonting.

Ha det bra.

Inga kommentarer: