fredag, april 04, 2008

jag är arg ! okej, inte Arg, men jag är småsur.

när man bestämmer att man ska träffas, eftersom man inte träffats på länge,
man bestämmer ganska långt innan, eftersom att man inte kunde helgen framöver.
1 timme innan man ska träffas får man ett mess där det står att det inte "funkar" att ses.
att man bestämt med någon annan, man ska lira poker, och man har "tydligen" lovat.
upps. där rök den chansen.

inte för att man inte får göra misstag och dubbelboka osv. det händer mig hela tiden.
men det här glömmer jag inte, det är du som vill ses, jag struntar i mina övriga kompisar och säger nej till dom. då hittar ju dom på något annat, så när Du inte kan, sitter jag där och .. ja, vad gör jag ?
och att sedan fråga "är det okej." som knappt blev en fråga, eftersom att den saknar frågetecken. vad vill du att man ska svara på det ? då svarar man ju ingenting.
klart det inte är okej, klart att det Är okej.
det är ditt liv, dina kvällar, och du får göra det bästa med dom. men när det går ut över mig, eftersom att jag då missat chanser, det är Inte okej.
det är respektlöst.

misstag händer, men det här har hänt förut.
jag börjar fundera på om du inte vågar träffa mig.
är jag läskig ? tar jag för mycket plats ?
är jag mig själv för mycket ?
eller har det med helt andra saker att göra ?
råkade det bara bli så att jag råkade ut för det två gånger i rad ?
eller är det så du vill att det ska bli ?

Inga kommentarer: