onsdag, april 23, 2008

Jag har tråkigt och roar sig med att skriva.

Jag tycker personligen att det är helt oacceptabelt, att trycka ner andra människor för att de inte ser ut som jag, kommer från samma land eller betér sig likadant. Det är inte rättvist. Det jag pratar om är diskriminering- och jag förstår inte varför man inte kan få vara den man är. Det är då man är som bäst.

Det är ibland så, att man inte blir omtyckt för den man är, bara för att man kommer från ett speciellt land, klär sig annorlunda, är homosexuell, bisexuell osv, och så ska det absolut inte behöva vara! Man är bäst när man är sig själv, och jag tycker att man ska uppmuntra folk till att faktiskt vara mer "sig själva". Då blir man mer personlig och det är roligare att lära känna en person som är just sådan.

Det är "inne" att trycka ner de som inte har samma hudfärg som sig själv (fast så har det nästan alltid varit), att säga fula ord, kanske över internetsidor som Playahead eller Lunarstorm, där man inte behöver visa vem man är.
Att säga något som är diskriminerande är enligt mig bara elakt, det kan vara så lite som att någon kommenterar ens kläder, så är hela dagen förstörd, och nästa dag vet man inte vad man ska ha på sig- kommer man att få en annan dum kommentar, om man tar på sig något annat plagg man gillar ?

En sak som inte är lika inne längre är att prata om musikstilen EMO. Jag vet faktiskt inte vad den står för, men jag Vet att det inte står för "de-som-skär-sig-och-är-enbart-deprimerande". Visserligen klär de sig ofta i svart, men alla skär sig inte (oftast har man en anledning till varför man gör det, även om det är bättre att Prata om saker och ting), och att många har fått för sig att alla som är EMO är deprimerade, jag menar, vad är det för fel på folk? De skrattar och gråter som vi, de är människor! De har känslor, och att säga är Skärtorsdagen vid Halloween är EMOsarnas dag, det är bara sjukt.

En teori om Varför man gärna diskriminerar de som är annorlunda eller inte vill vara som alla andra, är för att man är rädd. Rädd för de som testar något nytt eller de som är födda på ett annat sätt. Man går efter sina egna erfarenheter och normer, och det nya anses avvikande och osäkert.
Jag tycker att det är ett sätt att visa att man är feg. Man är inte mogen nog att acceptera att vi inte är likadana, alla är vi människor,

men vi ser likadana ut.

Favoritlåtar, Just nu:
1. Craig David- Unbelievable
2. Skillet- Thoes Nights
3. Cassie- Is it you
4. Elliott Yamin- Whait for you
5. Boys to men- I swear
6. Backstreet boys- As long as you love me
7. Collie Budds- What i feeling (ft. Paus Wall)
8. Daddy Yankee- Gasolina
9. Damien Rice- Cannonball
10. Mario ft. Akon- Do right

Inga kommentarer: