söndag, juni 08, 2008

Tja, nu är jag hemma! Hemma!
Visst har det varit bra, strålande väder, trevligt folk och mysiga kvällar. Men, det var också långa trista föreläsningar, lektioner man skulle hålla och ledare man skulle underhålla.
Det har varit jobbigt, jag har gått med kryckor hela helgen, och tanken var att det skulle vara bättre till i morgon- då vi har bal, och jag vill ju inte gå med kryckor då!
Men..
De tar bort stygnen på onsdag, till dess kommer jag inte ned med foten i en sko (flippflopp= undantag). Jag kan ju inte gå med röda flippflopp på en bal, tillsammans med en fin långklänning.
Begravning.

Ett annat litet problem jag har (det föregående är inte så litet egentligen, det är hemskt!) är att jag fick massa nya kompisar på kursen, och en kompis fick allas msn och namn som hon skulle meila ut. Jag är lite småskeptisk till att hon kommer att göra det- fast det kan bero på att jag är grymt otålig.
Det fanns en kille som hette Marcus som jag var lite med och så var det Hanna, Maja och Niklas, tråkigt om man inte får hålla kontakt med dem. Niklas kom från dalarna, han och jag satt uppe senare än de andra och spelade kort, han har en asnice dialekt. Hanna var från Ludvika (hon med, Niklas och hon var från samma ställe), inte lika skojig dialekt. Hon var jättetrevlig, jag och Madde tänker åka upp och hälsa på någon gång.
Maja var 08a, haha. Vi hade kul, hon var skojig att prata med. Kulkul.

När pappa och bror kom för att hämta oss Nynäshamnare idag "hoppade" vi i båten- vi ville Hem! Senare på väg hem, så blev det ganska vågit. När vi kom in i hamn var bror genomblöt, från topp till tå, Ludde såg likadan ut, jag och Madde hade klarat oss ganska bra, genomblöta i rumpan och på ryggan, annars ganska skapligt.
Men det var ganska roligt. Heh.

Skulle nog må bättre där borta än här hemma just nu, Jag kommer ju inte i mina klackskor!

Ska träffa Johanna i kväll, mysigt. Det var ett tag sedan sist.

Inga kommentarer: