måndag, augusti 18, 2008

Hej! Imorgon börjar gymnasiet. Och vi blir yngst, i våras var vi äldst. Jag har fått se min klasslista, det känns ganska Ok. Jag ska fortsätta gå med Olivia och så går Sara i min klass. Det kan bil riktigt skoj. Vi är 10 tjejer och 7 killar.
Och, jag tror inte att jag är så nervös, fast det är jag nog..

Senaste veckan har varit bra. Jag fyllde som sagt år i tisdags, ganska lugn födelsedag. Matilda kom på onsdagen och stannade till torsdagen, och på onsdagskvällen hade jag en liten middag. På torsdagskvällen åkte jag och mamma in på Mamma Mia (musikalen i Globen), med Olivia och hennes mamma Eva-Lotta. Den var så bra! På fredagen åt jag glass med Julia och våldgästade Nettis sommarjobb i kryddboden. Och på kvällen hade vi Titanic& teprovning´s kväll hemma hos Julia (jag, Olivia, Debb, Mia, Nettis). Mysigt. ! (: I lördags var jag på Niklas& Fredriks konfirmation hela dagen, det var en lyckad dag. Och igår (söndag) var jag med Johanna hela dagen och på kvällen gick jag en promenad med Harald.

Och imorgon börjar skolan, efter 10 veckors sommarlov. Är det inte klokt vad tiden har gått fort? Men det ska bli skönt att börja igen, tycker jag.
Mamma har redan gjort ett vem-ska-laga-maten-schema och ett vem-stoppar-in-i-diskmaskinen-schema. Förhoppningsvis blir det 3 trevliga år.
Nu ska jag göra mig iordning så att jag kan fixa mina ärenden här hemma innan jag och Sara tar TÅGET till Handen. Deet ser jag fram emot. (;

Kram Emma

Inga kommentarer: