tisdag, augusti 19, 2008

Min första dag i min nya skola. Nynäshamns Gymnasium. SKIT SKRAJ!

Det känns riktigt fjolligt, jag kan inte förstå vad som gör mig nervös. Efter att ha gått i en klass i 10 år, kännt alla utan& innan, jag trodde att jag behövde en förändring. Och visst behövdes det, vi klättrade på väggarna i klassrummen eftersom att vi var så trötta på varandra.
Men det här med gymnasiet, är inte det lite överskattat?
Jag fick läsa den här brochyren som är till alla oss i samhällsprogrammet; det måste varit värsta jävulen som har skrivit den!
Jag fick lust att hoppa av gymnasiet när jag läst den, och ändå var det bara Första dagen.
Nej, där stod att "visst sa´s det mycket om att samhälle är som en repetetion av 9an (1a året i sam), men att ett vg-mvg i 9an knappast räckte till ett vg-mvg i gymnasiet". Jag som pluggade Arslet av mig i 9an!
Jag tänker knappast att ta död på mig nu, det kan vänta ett tag till..

Men det är roligt, jag ser fram emot det här. Vi är 19 elever i min klass, trodde att jag skulle gilla det, men det känns tomt. Fast det är nog skönt när alla riktiga lektioner drar igång (på torsdag).

Åh, jag kan passa på att beklaga mig över vårt schema! Vi som läser Tyska steg 3, slutar 16.25 på måndagar! Och sedan, vi i SP1B, slutar runt fyra tis-ons-tors, och tre på fredagar. LYX!

Kram Emma

3 kommentarer:

Anonym sa...

bara och vänja dig, gymnasiet är lite hårdare än grundskolan. plus att vara lite mera ansvarstagande. och de är betydligt roligare i gymnasiet ! efter 2veckor är man inne i det och kör racet ut.

Anonym sa...

jag slutar 17.30 två gånger i veckan, i skogås dessutom men en timma hem sen X)
men jag tror att det kommer bli bättre när man kommit igång :)

Wakeskatebrud sa...

hoppas det evelina! men är det roligt funkar det ju (;