lördag, augusti 30, 2008

hej. jag sitter och lyssnar på favoriten "when you say nothing at all", klockan är inte mer än fem över halv tio på en lördagskväll, men jag sitter redan i pyjamasen. efter plugget igår åkte jag och pappa ner till nss för att vara funktionärer på första dagen i elit serien i e-jolle som hålls här i nynäshamn över helgen. vi var där vi 17:00 och kom därifrån runt nio, puuh. det var en rolig, men lång kväll. vi var p-vakter, och även om det var förstårligt att de som kört 70 hela vägen från göteborg med en båt på släp var lite trötta- så behövde det inte gå ut över oss! men de fanns ju de som kom från stockholm och trackterna lite närmre, som var mycket trevligare att prata med.
och imorse runt sex väckte pappa mig, kl 07:00 var vi på nss. sandra stod som p-vakt, så pappa släppte av mig vid henne. gärdek kom 30 minuter senare och vid åtta kom linneá cyklandes. vi fixade och donade till runt nio då jag linneá cecilia micke och pappa "hoppade" på vår segelbåt (express) för att ge oss av mot oljan.
tävlingen är ungefär mitt utanför oljan, snett emot hamnen och bedarön. och det är 120 (ca) jollar som tävlar om platser till em. det är riktigt häftigt att kolla på båtarna när de står på startlinjen.
vi har haft en bra dag, trots att det har blåst nordligt (yummi..) och vågorna har varit höga som berg (överdrivet- men stora). snacka om att vi är bra på att roa oss. var inne på fastland igen runt 18:00 då vi fick middag= hamburgare. stod lite i baren innan pappa skjutsade mig och linneá till henne. vi har sovmorgon till 07:00 imorgon.. börjar 08:00. jag hade tänkt att det här skulle bli en plugghelg. får ta med mig läxorna ut på sjön imorgon.

glömde nämna att vår uppgift ute på sjön är att vara målbåt. och vi ska skriva i 120 st 4siffriga nummer på ungefär 10-15 minuter, i rätt ordning, när de kommer i klungor om 9-10 båtar. men idag har vi klarat oss väldigt bra! 4 heat och åtta starter, och då har vi bara haft ETT nummer oklart. vi fick beröm. så vi hoppas att det går bra imorgon, då de troligtvis är mest vinnarsugna. personligen, så tror jag att nr 3578 vinner. bara en gissning.. han ligger bra till.

Inga kommentarer: