måndag, september 01, 2008

Idag började en ny vecka. Och skoldagen var så tråkig! Jag var trött, grinig och på dåligt humör. Skönt att jag har kompisar som orkar stå ut med mig i alla fall. Jag har börjat läsa en bra bok, "sista chansen" av Marian Kayes. Jag har läst en av hennes andra böcker "när lucy syllivan skulle gifta sig", och sedan finns det en till som heter "vattenmelon".
Jag har också fått några nya favoritlåtar som jag kan dela med mig av: 30 Seconds to Mars med "Was it a dream", Millencolin med "Vixen", Jimmy Eat World med "The Middle", Eagle-Eye Cherry med "Save tonight" och Skillet med "Rebirthing".
För tillfället är det lungt i plugget: vi har tyskaläxa till nästa tisdag (dubbel-läxa) och naturkunskapsläxa till på onsdag. På torsdag ska vi vandra en mil med klassen på Järflotta, med vår idrottslärare Tobbe. På fredag ska jag på inflyttningsfest eller leka med en kompis. Hela lördagen går åt att hjälpa min morbror och hans familj att flytta. På söndag ska jag Madeleine och Linneá segla, pappa ska vara vår coach. Vi blev så taggade i helgen när vi såg alla andra segla- så snart är vi tillbaka igen.

Nu ska jag ut och springa. Likaså imorgon kväll, och onsdagkväll, och fredag. Jag tror att jag har bestämt mig för att sluta på fotbollen. Därför kör jag hårdträning på konditionssidan istället. Något måste jag ju satsa på.. ?

Inga kommentarer: