söndag, september 07, 2008

hej på er. jag sitter invirad i ett badlakan och lyssnar på lugna favoriter som spelar Jason Marz med "i´m yours" - varför är jag inte förvånad? tänkte berätta lite om min helg, sådär i efterhand. jag är tillräckligt trött för att gå och lägga mig nu, trots att klockan inte har hunnit bli tio än. men någonting säger mig att jag inte kommer kunna somna.. kan det vara att melker spelar techno på hög volym och vägrar att sänka? hm. men min helg har varit bra. (fan också, nu blev det reklam - jag hatar reklam! dessutom snackar dom om hamburgare, hur långt får man gå?) i fredags var jag med några i klassen och åt pizza, mycket trevligt. sedan kollade jag malin och olivia på film hemma hos mig, vi råkade dessvärre hyra en jättedålig film. "bröllopsnatten" - inget jag kan tipsa er om att se.. vi orkade inte ens se klart hela. så istället gick vi ut och vandrade, något som vi aldrig gör i nynäshamn annars. hah..
i går jobbade jag och melker i sthlm hela dagen (från nio) med mamma. vår uppgift var att måla, och tro mig: vi målade hela tiden. när vi äntligen fick åka från den hemska illaluktande tvättstugan som var full av stora äckliga spindlar hade klockan hunnit bli halv åtta. på hemvägen stannade vi hos johan så att jag fick prata lite med honom nu när han var hemma över helgen. jag saknar honom. det var kul att se honom igen och sedan skjutsade vi honom till gröndal. jag lekte med thomas på kvällen, vi såg en av mina favoritfilmer. han var dock nära på att somna.. tydligen ingen film i hans smak.
och idag vaknade jag halv elva, pluggade och läste till kvart över ett då jag och pappa åkte och plockade upp madeleine. vi seglade till halv fyra, jättehärligt. jag och madeleine fick tränga ihop oss i min lilla e-jolle, medan pappa seglade vår lazer.. illa! på söndag ska jag och madde ha varsin lazer, det ska vi se till. men vi hade jätteroligt, och sedan var vi hos henne till sex: pluggade, åt lunch och snackade.
jag gick hem, satt vid datorn, sällskapade med min pappa nere i källaren när han fixade och sedan gick jag ut och sprang. nu tröttnade jag på att skriva, så ni får ha det så bra medan jag lägger mig och läser, eller pluggar. eller sover. natti

Inga kommentarer: