torsdag, september 04, 2008

Hej. Jag kom precis hem efter en heldags vandring med min klass. Vi gick 1.3 mil på Järflotta, i skog. Och det var faktiskt riktigt härligt. För det mesta var det jag och Olivia som höll täten på de små stigarna eller på de smala grusvägarna. Men det hände ju att vi sackade efter en aning vi med. Det har varit sol hela dagen, nästan för varmt vissa tillfällen. Sista biten till bussen då klockan var runt halv två gick vi med Rickard Malin Stefan och Tony. Vi kom in på samtalsämnet idrott (& betyg), och slutligen diskutionen vi höll igång i 15 minuter: Rickard och Stefan tyckte att killar är bättre på allt inom sport. Jag Olivia och Malin, höll inte med! Det var galet, vi stod och skrek på varandar i en ring, killarna vägrade lyssna på oss. Och till slut snackade dom om oss som om vi vore feminister. Det gjorde oss något förbannade. Så vi satte oss längst fram i bussen och pratade inte med dem (vi är fortfarande en aning sura..). Men Rickard sa en bra sak.. Han kom på att det skulle vara Väldigt pinsamt, om det faktiskt är så att jag Är snabbare än honom. Han ska allt få se, den självgoda typen! (;

Min följande dag ser ut såhär, : jag ska ta en snabbdusch, försöka läsa ut min braiga bok, plugga tyska, träffa olivia och göra klart nyhetsfrågorna till imorgon. Måla om naglarna måste jag också göra, när jag seglade igår försvann halva lacken från alla fingrar - ser helt paj ut. Och så ska jag försöka hinna med att städa mitt rum. Vi får se hur långt jag hinner. Puss och kram.
Jag: Jag trodde i alla fall att ni hade lite social kompitens!
Stefan: Det har vi, men när det gäller att försvara vårt kön som det bästa försvinner allt logiskt tänkande.

Inga kommentarer: