lördag, september 20, 2008

hej. jag sitter och suger på en hård lakritsgodis i ännu ett uppehåll i boken "audrey" (av robin benway) som jag och olivia var nere och lånade på nynäshamnsbibilotek igår eftermiddag. den är inte direkt bra, men jag kan inte säga att den är dålig heller.. den är helt enkelt okej. min dag har varit en sån där härlig dag man bara brukar se på filmer (eller i alla fall jag, jag brukar inte ha tid för sådana dagar annars). ni vet, när huvudpersonen går runt i pyjamas och socker större delen av dagen. och sysselsättningen brukar likna något i form av: äta, läsa, äta, duscha, läsa, titta på en film, plugga och slutligen äta - igen.
anledningen till en¨slapp dag i min kalender är för att mitt liv för tillfället skulle kunna ta död på vem som helst. det är rörigt med en kompis (hon ska i alla fall föreställa en, ganska hemskt), mycket i plugget, och så är jag förkyld. det kan verkligen ta sig! men i eftermiddag ska jag och pappa åka till landet (mamma och melker åkte ut igår) och njuta av livet där ute med sommarkompisarna tills imorgon eftermiddag. det blir skönt.
nu har jag ätit upp mitt fredagsgodis, ska träna och sedan äta lunch/middag - förhoppningsvis är pappa hemma då så jag får lite sällskap (han är och seglar KM). hoppas att ni får en trevlig kväll, inklusive min egen.

Inga kommentarer: