fredag, september 12, 2008

hejsan på er. hoppas att ni har planerat något roligt inför kvällen (och helgen), det ser ut som att hösten snart är här. kan vara lättare att stå ut med den om man gör roliga saker under tiden. fast, hösten är ju inte bara tråkig. vädret blir tråkigt, träden blir kala och humöret sjunker. men trots det, så är det ju väldigt mysigt att sitta inne när det regnar, eller gå en promenad i höstsolen, dricka te i sällskap av någon vän mörka kvällar. jo, hösten är nog ganska trevlig, ändå.
min dag har varit bra, jag trivs bra i skolan nu. men hade jag inte haft olivia vet jag inte vad jag skulle ha gjort! som sagt. lektionerna idag gick ovanligt snabbt, sådär som det gjorde ibörjan. jag och olivia garvade oss praktiskt taget igenom hela dagen. men vi var konsentrerade, också. vi slutade 13.35, det var solsken ute - gud så härligt. rickard gick som vanligt i t-shirt. det skulle inte förvåna mig om han kom med det i början av december.. fast det hoppas jag inte. jag gick hem och åt/drack nyponsoppa (!! det var så länge sedan) och sedan pluggade jag tyska tillsammans med olivia över msn. vi skulle översätta 1.5 A4 från tyska till svenska. men det gick bra, och vi hade kul. sedan gick vi ner till centrum och lämnade böcker på biblioteket och flummade runt, mest inne på lindex - haha. där stötte vi på malin, trevlans.
vi gick hem, jag åt middag, nu sitter jag här och surfar. jag tror att jag ska titta på en film, "ciao bella" - någon som har sett den? hoppas att den är bra.
ikväll ska jag träffa olivia. imorgon ska jag jobba hela dagen (hos min morbror i sthlm), och sen ska jag sova hos olivia med tjejerna! det ska bli superkul! jag ser verkligen fram emot det.
på söndag ska jag jobba på en seglarträvling (bedarö-runt) hela dagen. mums, ska sitta i en följebåt. men sen ska jag träffa harald. också något att se fram emot.

funderar på en sak.. jag borde verkligen plugga, menar det. det verkar ´som att jag pluggar hela tiden, men jag är ju inte alltid lika aktiv när jag gör det. jag kommer ha fullt upp på måndag, då jag även ska segla. herregud. men nu ska jag titta film, hej och hopp (snopp) - ha en trevlig helg! :)

Inga kommentarer: