onsdag, september 10, 2008

klockan är halv tio, jag börjar om två timmar.. mamma väckte mig åtta, hon trodde jag började tio. det är sorgligt: jag kunde inte somna om. min mage kurrade och tandköttet gjorde ont, suck. så jag städade mot belöning och sedan åt jag en klen frukost, duschade, klädde på mig - och här sitter jag. jag funderar på om jag sak sätta mig och plugga.. det borde jag göra. naturkunskap till idag och imorgon, engelska på tisdag, tyska till på måndag och tisdag, samhällskunskapsprov (stort) nästa fredag. jo, jag måste plugga. vi höres senare!

nu är jag tillbaka! plugget var ok. jag lyssnar sönder låten som åttorna sjöng för oss nior på skolavslutningen.. "the graduation song". jag saknar grundskolan. då var allt så självklart, man behövde inte prata för att folk skulle förstå vilket humör man var på - bara det (!) var skönt. jag saknar min gamla klass, vi hade våra platser, och vi hade varandra. då visste jag vem jag var (större delen av grundskolan i alla fall), nu har jag inte den blekaste. det har blivit så fel. i grundkolan skrattade jag hela tiden, vi hade så roligt. nu skrattar jag aldrg, jag blir själv förvånad när jag gör det..
olivia, jag är så glad över att jag har dig. snart kommer vi och hälsar på, viaskolan har varit utan emma& olivia spirit länge nog.
jag sitter och väntar på att pappa ska komma hem. vi ska äta middag och sedan ut med vår express och tävla. det är nämligen onsdagssegling idag. det ska bli roligt, vi har värsta bra sammarbetet. sedan ska jag ut och springa skulle jag tro, och plugga. hejdå!

Inga kommentarer: