söndag, oktober 12, 2008

Hej. Jag sitter och funderar på om min mamma har svikit mig. Hon lovade att hon skulle plugga med mig idag, men hon är inte hemma.. Det är ganska körigt i plugget den här veckan, och jag kan inte direkt säga att jag har gjort det enkelt för mig. Snarare tvärtom. Vi har noläxa till imorgon, den handlar om energi- och jag förstår ingenting.. Förhoppningsvis kan jag det imorgon annars blir inte Anna glad. Vi har engelskaprov och matematikprov i veckan, men vilka dagar har jag ingen riktig koll på. På fredag eftermiddag har jag Martina Olivia och Johanna samhällskunskapsredovisning, alla i klassen har blivit indelade i grupper och när vi har haft våra redovisningar ska vi rösta om ett parti. Och vår grupp satsar på mvg!

Jag har bestämt mig för att ta tag i skolan nu, även om jag fortfarande känner att jag inte tar det seriöst.. Jag måste göra något åt det. Den den här veckan går alltså åt till att plugga och träna. Jag är ganska orolig över matematiken.. Det sista vi gick igenom var Promille och PPM, och det kan jag inte.. Därför börjar jag få smått panik nu när mamma inte är hemma som hon lovade. Hjälp!

Hösten har verkligen tagit tag i världen utanför våra fönster (även inomhus, om man känner att värmen börjar sjunka mot 15 grader). Det är en fin dag idag, alla träd har börjat ändra färg och solen skiner. Jag tror att jag ska gå ner och baka medans jag väntar på mamma.. Valet står mellan 1. bullar 2. kladdkaka 3. chokladbollar

Recept Kladdkaka
2 st ägg
2 dl strösocker, ca
150 gram smör, smält
5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl vetemjöl

Tillagning
1. Sätt ugnen på 150 grader och smält smöret i formen. 2. Vispa ägg och socker. 3. Tillsätt avsvalnat smält smör, kakao, vaniljsocker och vetemjöl. Häll i smord, bröad form.3. Grädda ca 20 minuter (kakan ska vara kladdig).


Hejdå!

Inga kommentarer: