måndag, oktober 13, 2008

Hej. Älgjakten har börjat och idag köpte mamma en ny bil. Ska jag vara ärligt så trodde jag aldrig att det skulle hända, hon har brummat runt i sin lilla skruttbil i många år och har alltid pratat om att hon ska köpa en ny. Den här är fin, visserligen ännu en saab.. Men den är fin. Jag råkade fråga om jag fick övningsköra den, då skrattade hon gott och fick fram något liknande "du får nog vänta ett tag med det". Jag förstår henne, men det hade varit ganska roligt att köra den! Och jag har inga kommentarer till att älgjakten har börjat, bara att jag tycker lite synd om dem..

Min dag har varit bra, lite småjobbig. Naturkunskapen i morse var en stor suck, vi gick igenom provet vi hade för snart tre veckor sedan.. Jag och Olivia som ville prata energi. Fast vi fick en riktigt trevlig syn, av något ovanligt. Sedan hade vi engelska och matematik, mums fillibabba. Margarita (engelskalärare) är ganska okej, nu när jag har vant mig vid henne. Det var en ganska stor skillnad mellan henne och Kajs-marie (engelskalärare i grundskolan- jag saknar henne, hoppas att Hugo mår bra) i början. Och Tommy (ie?) som vi har i matematik gillar jag. Han är rolig, och bra. På något sätt har han lyckats förklara saker för mig på 10 minuter, som jag inte förstod i hela nian. Inget emot Kerstin, hon var bra på andra saker. Och eftersom att jag och Olivia är så bra, fick vi sluta runt 12.00, men vi fick dessvärre gå hem till mig och plugga tyska i 1.5 timme- fast det var ganska roligt när vi kom igång.

Matilda ska komma hit i helgen, lördag-söndag. Det ser jag fram emot. På lördagskvällen ska vi vara "spöken" på spök-kvällen i stallet. Olivia bad mig vara med och ta med en annan kompis, så vi ska troligtvis sitta ute i skogen någonstans och hissa ned en stor godsedjursspindel när småbarn går förbi- och det ska vara kolsvart! Hur många tror att vi kommer kissa på oss? Hm. Haha. Men nu ska jag träna, hejdå!

Inga kommentarer: