tisdag, oktober 14, 2008

Hej. Det är sent, men eftersom att jag har sovmorgon till halv tolv imorgon så gör det ingenting att jag är uppe nu. (Meningen var att ni skulle bli en aning avundsjuka..) Min dag har varit okej/bra, från början till slut. Men jag är fortfarande stressad inför matematikprovet på torsdag.. Och det finns inget jag kan göra åt det, mer än att plugga..

Men för att gå in mer detaljerat på min dag, på engelskan satt jag Olivia Malin och Sara i biblioteket och "arbetade" med en uppgift vi ska redovisa på fredag- suck. På matematiken satt Karzan och Mohammed och kastade pappersbollar på mig, jag fick med andra ord inte så mycket vettigt gjort. Räknade dock lite Index, mellan kasten. Behöver plugga mer på det, tur att jag inte ska göra något speciellt efter skolan imorgon (fast tråkigt, jag skulle egentligen varit med Johanna Lundell, var ett tag sedan sist). På idrotten lirade vi fotboll, efter att ha hoppat hopprep. Schwedisch! Vi hade lite grupparbete och sedan bokcirkel.. Mer eller mindre intressant. Und dann war es Deutsch, hahaha spana in gramatiken (har ingent aning om om det står rätt..). Jag och Olivia gick hem till mig, kollade på Ondskan. Den är hemsk. Se den, eller Läs den- ditt val. Efter middagen kom Harald, vi spelade kort och kollade på film (pinsamt att säga att vi också kollade på Ondskan).

Just nu sitter jag och kollar roliga/intressanta/fula ord i en svensk-tysk ordbok. Jag Nettis och Olivia fick en var på lektionen idag, så nu roar vi oss bäst vi kan. Men eftersom att jag har ätit min kvällsmacka nu är det snart dags för mig att sova, trots den långa sovmorgonen imorgon.

Tyska ord
Glo, stirra- Anglotzen
Strypa- Drosseln
Knopp- knospe
Uroxe- Auerochs
Gryning- Morgendämmerung


Wir sehen uns wieder!

Inga kommentarer: