onsdag, oktober 15, 2008

Hej. Vi vet ju alla att man har bra och dåliga dagar, det här ska troligtvis föreställa en dålig dag. Efter att ha vaknat för tidigt, och sedan pluggat datakunskap gick jag till skolan. Blev utstirrad på vägen då det var massor av treor som skulle bort från gymnasiet. Vänjer man sig någonsin? Svenskan var tråkig, känns som att det enda vi gör är att lära oss nya finesser på word, och jag är riktigt trött på det. På naturkunskapen var jag helt borta, vill inte ens minnas vad jag ställde för frågor.. Johanna och Mohammed (och resten av klassen..) fick i alla fall sig ett gott skratt. Kul för dom. På historian sista timmen fick jag ryck då jag förstod att Karzan verkligen försöker få mig att tappa kontrollen, och koncentrationen.
Jag och Olivia är lite stressade inför engelskan på fredag, hade helt glömt bort att vi har prov eftersom att vi har tänkt på matematiken vi har tills i morgon (som kan ta sig) och samhällskunskapen tills på fredag (som också kan ta sig). Vad gör jag här? Jo, jag har fastnat i ett tal.
Mamma kan inte svara, jag kan inte och Olivia kan inte, det måste stå fel i facit!

Jag ska försöka mig på det där talet igen (Matematik 3000, Hemuppgifter 46b, någon som kan få fram rätt svar?) och om inte annat har jag ju lite annat att plugga på.. Ska sticka ut och springa lite senare när jag har smällt middagen, hoppas att det börjar regna. Jag älskar att springa när det öser ner.

46 Prisindex för livsmedel

År 1970 1980 1990
Index 100 249 569

Med hur många procent har livsmedelspriserna stigit från

b) 1980 till 1990?

Hjälp! Och hejdå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ursprungsindex; 249
ökning(kr?): 569-249=320
ökning(% ): 320/249=(ungefär)=1,285=128,5 %

PUSSAR'<3

Wakeskatebrud sa...

TACK! DU ÄR EN ÄNGEL. Jag klarar biggaprovet imorgon tack vare dig! KRAM!