fredag, november 21, 2008

am imo pectore ..?

Förstå hur bra jag har det: inga prov den kommande veckan, och hemuppgifter jag redan gjort. Jag är i himmelriket. Det är anledningen till varför jag en fredagseftermiddag som denna sitter inne på wikipedia och skrattar åt latinska ord och meningar. Titta bara på den här: Ab imo pectore = "Av hela mitt hjärta". Egentligen rak överättning: "ur det djupaste av mitt bröst (bål)", eller snarare: "ur det djupaste bröst" eller "ur den djupaste bål". Hahaha, svårt att bestämma betydelsen av detta ord.. Har ni lite tråkigt? Tveka inte! http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_latinska_ordspr%C3%A5k_och_tales%C3%A4tt

Historiaprovet efter lunchen gick sådär, vet inte riktigt vad jag ska säga att det kan ha fått för betyg. Sorgligt var det när jag innan lektionen förklarade för Johanna och Sara vad Gorbatjov gjorde i Moskva 1986, men när jag sedan satt med provet framför mig hoppade jag över den frågan för att jag inte kunde formulera mig!

Jag ska iväg till Jeanette med Olivia och Julia ikväll, vi ska kolla på idol. Jag ville verkligen rösta på Robin ikväll. Anledningen till varför jag vill titta hemma.. Johan ska bort nu, de som är kvar sjunger underbart, får gåshud över hela kroppen. Robin skulle göra en superbra skiva, Kevin ska vinna och Alice ska komma tvåa. Johan är speciell och Anna, hon sjunger bra - men jag gillar henne inte. Ha en trevlig kväll!
erkänn att teckningen är läskig

Inga kommentarer: