torsdag, november 20, 2008

Michail Gorbatjov

Jag gillar Gorbatjov, mest för att han fick Fredspriset 1990. Men han hade redan från början som Sovjets ledare allt under kontroll, och sen blev han dessutom polare med Usa. Kanske för att Ronald Reagan (Usa) var emot kommunismen, och var glad för att Sovjet äntligen blev demokratiskt, men det hör inte hit. (I och med det här får jag kalla kriget att forsätta cirkulera som huvudämne i mitt huvud - provet i morgon känns lite läskig..)

Skoldagen var ganska kort idag, "ganska" är en underdrift, vi hade sovmorgon - matematikprov - lunch - och sedan fick vi reda på att vi slutade. Inte illa. Matteprovet känns ganska okej, det mesta var ganska enkelt. Hoppas att det gått bra nu, annars får jag käka min egen medicin.

Nu är klockan snart nio, jag har pluggat historia i ... tre timmar. Så nu ska jag ta en paus vid msn, och sedan sätta igång igen. Hej så länge.

Inne på Ica Kvantum

Jag: Mitt kostar 26 kr, så om du får mina 20 kr ..
Olivia: Aah.. Eller, va?
Jag: För då vet vi att jag är skyldig dig sex!

Inga kommentarer: