onsdag, november 19, 2008

"evert taube under fikonträdet"

Yummiyummi.. Hahaha, är inne på svt.se för att kolla på filmklipp från när berlinmuren föll (och andra klipp från runt mitten av 1900 - talet). Eftersom att vi har bigga historieprovet på fredag - tänkte att det kunde finnas något hjälpsamt där. Kom precis upp ett klipp som hette "Evert Taube under Fikonträdet", tyckte det var ganska --

DET SNÖAR! Fan, är det redan vinter..? Snart blir det fram med brädan och Rubbet! Det känns som att det var någon dag sedan det var vinter sist, vart tog sommaren vägen? Jullovet närmar sig med stormsteg..
Pratade precis med Olivia i telefon (hehe, ringde så fort Jonas sa att det snöade ute. Fick prata med Maya först, hon lät helt förskräckt när det första jag frågade var om hon viste att det snöade ute..), vi ska försöka göra något åt våra hopplösa vinterjackor på fredag (d.v.s åka in till Stockholm och se om vi hittar något skoj).

Men det jag skulle säga var, att jag tyckte att det var ganska komiskt, det där om Evert Taube under ett Fikonträd alltså..

Dagen har varit "okej". Men det visade sig att världen verkligen var emot mig och Olivia idag.. Suck, vilken eftermiddag! För att göra det lite rättvist - det var inte lika illa för mig som det var för Olivia.

Greerups satte in 500 kr på mitt konto idag, för det blogginlägget jag skrev förra hösten - som ska användas i läroböcker på högstadiet i vissa skolor från och med nästa år. Snart ska jag sticka och träna (spinning idag), även om jag sedan kommer hem till en hög med papper och ett tiotal sidor som ska läsas..


Man skulle nästa kunna tro att Brad Pitt´s mage är redigerad..

Inga kommentarer: