söndag, november 16, 2008

don´t say you love me, i don´t belive it

Jag sitter och lyssnar på If you don´t mean it med Markus Fagervall, ganksa okej låt - har aldrig hört den förr. Men nu är snart ännu en helg full av aktiviteter överstökad - skönt med plugget igen.. Har matematikprov på torsdag, och historia på fredag. Jag ser verkligen inte fram emot det. Imorgon får vi säkert tillbaka tyskaproven från förra veckan, som gick jättedåligt - tråkigt! Men jag har haft en mysig helg, jag fick dock precis veta att Robin Bengtsson har en flickvän, vad tar det åt världen? Först Torres och nu Robin..

I fredags var jag som ni vet på "Uggla, Rheborg och Ulveson - Vilse i världsfärden" på Cirkus på Djurgården med min familj. Mycket underhållande! Johan Ulveson: "Hör ni där bak?" De längst bak i salongen: "Ja!" Johan Ulveson: "Jaha, det var ett väldigt underligt ställe att höra på.." Hahaha. Snacka om skön snubbe!

I går segade jag hela förmiddagen (städade mitt rum bland annat). Vid två fick jag sällskap av Izze på mammas konsert (alla-kan-kören) på mysingen. Runt halv sju mötte jag Johanna i korsningen och vi gick till Folketshus för att titta på High school musical 3, hehehe. Vi var inte helt ensamma om att vara längre än 1.40 cm: skratta inte nu (det råkade nämligen vi göra), men det var två killar i vår ålder där - det kändes skönt! Senare gick vi förbi filmkedjan och bestämde oss för att hyra filmer. Jag: "Beck - Flickan i jordkällaren" Johanna: "Den låter äcklig" Jag luktar på fodralet: "Den luktar inte alls äckligt!" Johanna: "Öh, hahahahah!" Vi hyrde i alla fall den, och Sällskapsresan (den när dom är i fjällen, 2an). Vi hade en mysig kväll framför tv´n som slutade med att vi somnade runt två.

Idag vaknade jag 07:45 i morse av att mitt alarm gick igång, duschade och gjorde mig iordning. Sedan promenerade jag ner till Folketshus och var där mellan 09.00 och 11.30, kollade när Funkykidz dansade (det är dom jag ska ta över sedan). På vägen hem gick jag förbi Petra, kollade på 3e filmen i Harry Potter-serien (Harry Potter och fången från Azkaban). Ganska obehaglig - uch vad jag inte gillar Snape! Jag skulle egentligen övningskört nu, men mörkret har lagt sig och pappa tycker inte att det är en sån bra idé - sant. Jag borde plugga, jag ska nog plugga.. I alla fall tills Olivia ringer. Hejdå.

Inga kommentarer: