måndag, november 24, 2008

"ska vi inte ha jultema snart? jag gillar att klippa ut julkort!"

Började kvart över åtta med naturkunskapskonferens då jag och Meys var Centerpartister som tycker att "mackdöden" var en katastrof. Hahaha sorgligt, men det gick bra. På matematiken var vi helt körda, det var precis innan lunch, och även om vi gjorde de tal vi skulle göra - så var vi helt lost. Jag snackade om en låt jag troligtvis hittat på själv i en dröm och Olivia snackade om äpplen då det skulle vara potatisar.. Sara snackade inte så mycket, hennes miniräknare gjorde inte som hon ville - lite problematiskt. 90 minuters tyskan sista timmen var.. Jag borde säga en plåga, men det ordet passar inte riktigt in. Sista timmen på måndagar brukar vara den bästa på hela veckan..

Men inget slår lunchen. Jag och Olivia sitter i matsalen. Det har blivit is på marken utanför matsalen. Det går förbi en kille, Olivia utbrister "halka, halka, halka!". Det killen gör, är att HALKA! Han satte sig på rumpan, det var så otroligt roligt - troligtvis inte för honom, men ändå.. Hoppas att han klarade sig undan värre smärtor. Hehehehe..

Lite elak kände jag mig när en gammal klasskompis sitter och berättar om sina problem (han var allvarlig) för mig, och utan att ens lyssna mummlar jag tyst "jag vill åka pulka.." och tittar ut genom fönstret. Ledsen för det, jag bryr mig om dig ändå.

Ska träna ikväll, känner att jag måste ta igen mig från igårkväll (då jag visseligen tränade, men trodde att jag skulle spy efter 10 min, och ca 6 ggr till under den följande timmen). Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: