onsdag, november 12, 2008

Tjenispenis. Min dag har varit uuurk, och urk igen! Sånna här dagar är det turturtur att jag har Olivia. Så, jag fick panik när jag trodde hon var borta innan historian idag, jag hade allvarligt talat smitit in på toaletten tills vi slutade eller rymmt hem om jag inte hittat henne.. Jag hade datakunskap 75 min på förmiddagen - som inte var alltför tråkigt, vi fick leka med ett moderkort mm. Jag Anders och Niklas gjorde mycket bra ifrån oss, hehehe. Sedan hade vi lunch, och eftersom att jag fortfarande har fruktansvärt ont i mina tänder (hade blodsmak i munnen igårkväll) pillade jag bara i maten. Var fortfarande vrålhungrig när vi började svenskan.. Som gick urdåligt. Jag har gjort klart min power point presentation hemma, och hade den på mitt usbminne, men det kunde inte öppnas (pga någonting!). Och när jag skulle göra en ny hakade datorn upp sig, och jag fick hoppa mellan olika datorer. Jag var så frustrerad. Kokade när vi lämnade klassrummet..

Sedan hade vi naturkunskap, fan också! Det var då jag insåg att det inte var min dag idag. Vi fick saker att plugga på för två dagar sedan, till idag. Och när vi fick g-provet (!) kunde jag inte en enda fråga! Men jag gjorde så gott jag kunde = hitta på egna svar. Suck..

Historian, var nog ganska okej egentligen, men eftersom att jag var så förbannad blev den mindre okej. Fick höra att det såg ut som att jag kunde mörda någon (som jag också hade kunnat göra om rätt människa dök upp..). Jennie babblade om Berlinmuren hela lektionen, intressant. Jag har lärt mig en del, som att Berlinmuren bestod av två murar med ett "ingenmansland" imellan på 30 (?) meter, och där blev 750 människor dödade mellan 1961 och 19... någonting. Hehehe.

Jag och Olivia gick hem till mig och kollade på "En ung Jane Austen" , bra film - men "Stolthet och fördom" är bättre (jag tycker det, kan vara för att jag såg den först). Jane Austen är hon som skrev "Stolthet och fördom" därför är filmerna väldigt lika varandra, de utspelades på samma tid.

Ciao.

Inga kommentarer: