tisdag, november 11, 2008

misslyckat tyskaprov..

Hej.. Imorse fick jag gå upp klockan halv sju - trodde jag skulle dö när pappa drog upp mig ur sängen. Vi åkte till Nacka, var inne vid åtta, sedan var vi påväg hem igen runt nio. Dom bytte ut trådarna både uppe och nere till de tjockaste - nu ska jag inte byta tråd på 1.5 år. Mums. Det gjorde inte ont, direkt, det kom efter någon timme och har gjort ont sedan dess. Dom ökade längden med ett halvår den här gången, ser verkligen fram emot det här.

Jag hann till första lektionen, engelska. Sedan hade vi lunch, matematik, idrott, svenska och tyska. På idrotten spelade vi handboll - hahaha, så roligt vi hade. På svenskan hade vi redovisningar och på tyskan var det prov som gällde. Först var det en hörövning, sedan skulle vi beskriva skillnaderna mellan tyska och svenska skolor, och sedan var det ord och meningar. Jag kan väl inte säga att det känns bra, fast riktigt dåligt var det inte heller. Lite komiskt när jag Olivia och Jeanette lämnade in våra papper samtidigt och så fort vi kom ut från klassrummet frågade vi varandra i panik:

Jag: vad var ansvarsfull?!
Jeanette: vad var tyvärr?!
Olivia: vad var ...?! (kommer inte ihåg vilket ord det var..!)

Efter skolan har jag pluggat naturkunskap (ni vet, det som förstör mitt liv. Jag är allvarlig, blir värsta paranoid) och tagit det lungt (betyder: lekt med power point - sjukt vad kul man kan ha, och chattat). Jag hittade en låda under mamma och pappa säng, med massor av min gamla barnfilmer (Sunes Sommar m.f) för någon timme sedan, blev sugen på att titta på någon, men jag hade inte orken. Får ta det imorgon efter skolan. Men nu ska jag sova, är riktigt trött, ska stoppa i min en macka först.. Mums! Hejdå.

Inga kommentarer: