måndag, november 10, 2008

Hallå, idag är det måndag (för er som har nollkoll), fast det övergår snart till tisdag. Innan jag börjar att babbla om vad jag har gjort idag, måste jag bara säga att naturkunskap förstör mitt liv! Och jag vet att jag inte är ensam om att få ångest/dåligt samvete/panik när man sitter på naturkunskapslektionen och hör hur illa vi behandlar dagens natur/ozonskikt och allt vad det nu är. Det är hemskt frustrerande.
Just nu blåser det storm- kanske inte, men inte långt ifrån. Det har blåst mer eller mindre hela dagen, fast jag tycker att det har börjat blåsa mer och mer nu under kvällen. Och på tal om det, så kommer stormarna bara att bli värre och värre med åren - också något fel vi gör när vi lever. Suck!

Skoldagen gick bra, jag blev förvånad när vi hade lunch - tiden på förmiddagen gick jättesnabbt. Andra puckar blev det under eftermiddagen då minutrarna segade sig fram. Men när vi kämpade för att komma hem utan att blåsa bort tillsammans med löven kändes det inte så farligt längre (om man gämför med lektionen direkt efter lunch då jag längtade hem, heh).

Jag pluggade hela eftermiddagen, tränade halv åtta till halv nio - mumsigt (jag var inte alls motiverad idag, och det var knappt roligt). Sedan pluggade jag lite till och nu har jag precis gjort klart en power point presentation om mig själv (läxa på svenskan) - känns lagom egoistiskt. Men nu ska jag gå och lägga mig, hoppas att jag vaknar upp i ett helt hus imorgonbitti, hejdå.

I BELIVE I CAN FLY

Inga kommentarer: