söndag, november 09, 2008

övningsköra!

Hej på er. Jag är så död man bara kan bli just nu.. Jag skulle somna direkt om jag lade mig ned/inte gjorde någonting, därför håller jag mig sysselsatt. Just nu lyssnar jag på en låt jag aldrig har hör förr, Wait for you (Elliott Yamin). Lite ironi.. det var min favoritlåt för ett tag sedan, var igång hela tiden. Nästan så att jag har tröttnat, men varför ska jag byta - den är ju bra.

Min dag har varit Ok. Vaknade klockan tio av att mitt alarm drog igång med All I want is you (ur filmen Juno). Men den hade inte alls samma effekt på mig som den brukar ha= jag somnade om till halv elva. Suck.. Inte för att det gjorde någonting, men nu vet jag att jag måste byta låt eftersom att jag inte kan ha en låt, som alarm, som jag inte ens vaknar till. På förmiddagen gjorde jag något så roligt som pluggade, tyska. Det gick bra, inte för att jag dansade på moln - men det var ganska roligt, jag fick in det jag läste/skrev.

Vid två tog jag min första körlektion! (Jag har visserligen suttit och lajjat lite framför ratten förut.) Det var roligt och pappa tyckte jag var duktig. (Även om jag inte tror att han och jag var en så bra kombination i början, jag satt och skrattade hela tiden - men sen blev jag allt koncentrerad och då gick det som på rälls!) De femton sista minutrarna fick jag träna på att parkera, och jag var så stolt: jag stannade inom en ruta! Jag var dessvärre inte lika stolt längre när pappa berättade att jag hade parkerat i en lastbilsruta. Det var alltså inte så konstigt att jag hade lyckats. (Men jag klarade av att parkera i en personbilsruta sen.)

Vid halv fyra åkte vi till mormor och morfar för att äta middag: oxfilé, potatis och sås. Det är så otroligt gott! Och till efterrätt åt vi prinsesstårta - eftersom att det är farsdag idag. (Det har min familj dock missat; vi firade pappa förra helgen - hehe.) Mormor ville bli av med gamla kläder, så jag och mamma testade massor och sedan fick jag bada bubbelbad! Men ååh vad man blir trött av det. När jag väl skulle upp snubblade jag nästan ur badkaret, det var ånga i hela badrummet. Jag måste erkänna att det ser mycket skönare ut än vad jag tycker att det är. Blev väldigt besviken, men så var det med den saken. Det kändes i alla fall lyxigt, och det gjorde det lite skönare. Nu ska jag stänga av musiken och läsa vidare i "Nästa sak på min lista" av Jill Smolinski (soom jag har nämnt förut). Hejdå.

Inga kommentarer: